خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده تیپ انصارالحسین(ع) همدان:

پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبها برای ثبت و بکارگیری تجربیات هستند

همدان-معاون هماهنگ کننده تیپ انصارالحسین(ع) همدان گفت: پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبها برای ثبت و بکارگیری روایات و تجربیات هستند.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۲۰
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ کاظمی علوم در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و روز تجربه انگاری که با حضور فرماندهان و رزمندگان تیپ انصارالحسین(ع) در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) این یگان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دانش و پژوهش در سپاه اظهار داشت: استفاده از تجربیات در همه جنبه‌ها و سطوح نظامی‌گری امری ضروری و مهم است.

وی با بیان اینکه با بکارگیری تجربه می‌توان از بسیاری از خطاها و راه‌های غلط طی شده جلوگیری کرد، افزود: هر قدر طرح‌ریزی‌ها و اقدامات بر اساس بکارگیری دانش در کنار تجربه باشد موفقیت بیشتر و آسیب‌ها کمتر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده تیپ انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبها برای ثبت و بکارگیری روایات و تجربیات هستند، اظهار کرد: باید از این گنجینه‌ها نهایت استفاده را برد و نسبت به ثبت روایت‌ها و تجربیات این عزیزان اقدام کرد.

وی افزود: دفاع مقدس یک مجموعه بسیار کامل و غنی از تجربیات و درس‌ها و آموزه‌های مهم نظامی و معنوی و فرهنگی بود که متاسفانه نتوانستیم این مجموعه را به درستی جمع‌آوری و بهره‌برداری کنیم.

کاظمی علوم گفت: البته تجریه باید در کنار اندیشه باشد، چراکه هر عمل و تجربه‌ای که در قالب اندیشه و دانش نگنجد دارای ضعف و آسیب‌پذیر است.

وی اندیشه امام(ره) و رهبری را از اندیشه‌های ناب و اصیل اسلامی دانست که در همه ابعاد قابل بهره‌برداری و استفاده است و بیان کرد: این اندیشه اصیل اسلامی در تقابل با اندیشه ضد انسانی و مادی‌گرای غربی است که نتیجه آن انحطاط اخلاقی و فکری است.

معاون هماهنگ کننده تیپ انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: همین دانش و تجربه نیز باید در چارچوب دین و اخلاق قرار گیرد تا انسان و سازمان‌ها را در مسیر تکامل و پیشرفت قرار دهد و فرد و جامعه را به سعادت برساند.

در این برنامه تمام شرکت‌کنندگان به ثبت تجربه‌نگاری خود از حوادث و رخدادهای گوناگون اقدام کردند و تجربیات برتر به دبیرخانه اندیشه‌ورزی سپاه ارسال شد.

پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبها برای ثبت و بکارگیری تجربیات هستند

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار