خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد

برگزاری ۱۱۰۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج در استان همدان/ اجرای ۱۲۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در همدان

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در مجموع یک هزار و ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج پیش‌بینی شده است که توسط ۱۰ ناحیه مقاومت و ۲۰ قشر در سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۸۲
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: ابتدای انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) وقتی که تهدید‌های بزرگ فرامنطقه‌ای را برای انقلاب اسلامی احساس کرد، برای حفظ نظام جمهوری اسلامی نمادی از مردم را برای دفاع از انقلاب اسلامی پای کار آورد و در همان روز‌های اول برابر با ۵ آذر ماه امام (ره) ابلاغ تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی را اعلام کرد.

وی افزود: به فرمان امام خمینی (ره) بسیج شکل گرفت تا اینکه از مرز‌های مختلف انقلاب اسلامی چه مرز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دفاع کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: با مروری بر گذشته بسیج در این ۴۲ سال می‌بینیم که یکی از نهاد‌های نقش‌آفرین برای دفاع از انقلاب اسلامی بسیج بوده است.

وی با اشاره به برگزاری هفته بسیج امسال گفت: شعار محوری امسال، شعار «بسیج پاره تن من است» که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و در ابتدای سند ۱۰ ساله بسیج نیز مقام معظم رهبری آن را به عنوان یکی از محور‌های اصلی برای ارتقاء سطح بسیج اعلام کردند.

سردار مجیدی با بیان اینکه در همان دوران ابتدای انقلاب اسلامی حضور بسیج در مساجد و پایگاه‌های مقاومت مثال زدنی بود، ابراز داشت: اگر ما توانستیم بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب آن امنیت نسبی را در سطح کشور حس کنیم مدیون فعالیت‌های بسیج هستیم که در همه جا حضور داشتند تا اینکه نماد بارز آن را در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس دیدیم.

وی عنوان کرد: در استان همدان شاکله حضور بسیجیان در دفاع مقدس در دو برنامه اصلی ۵ لشکر و ۱۰ لشکری فراهم شد و رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از آن‌ها حضور پیدا کرد که از آن به عنوان یک نماد می‌توان یاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در بحث سازندگی و محرومیت‌زدایی و در یکی دو سال اخیر که درگیر بحث کرونا هستیم، بسیجیان خالصانه و صادقانه پای کار آمدند و کمک‌های بسیاری در این راستا انجام دادند.

وی ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند، بسیج دنبال این بود که در بیانات رهبری برنامه خود را مشخص کند که می‌خواهد در این گام دوم چه اقدامی انجام دهد.

سردار مجیدی گفت: از برنامه‌هایی که مسئولین سپاه و بسیج تدوین کردند، سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج است که این سند وظایف و مأموریت ما را برای یک دهه پیش رو مشخص کرده و مبنای اصلی آن اقدام در راستای گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اصل این سند در چهار محور عنوان شده است، عنوان کرد:  این چهار محور شامل موضوع خودسازی، جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی است که وقتی این چهار محور را در یک راستا قرار دهیم ما به یک تمدن بزرگ اسلامی خواهیم رسید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد:  پیرو همین سند ۱۰ ساله، ما یک نقشه راه ۵ ساله برای خود مشخص کردیم و در این نقشه همان قسمت اول مأموریت را که خودسازی بود عنوان کردیم که اگر بخواهیم خودسازی را شروع کنیم از خود بسیج باید این ساختن شروع شود و مأموریتی که برای ما در این سند ۱۰ ساله مشخص شده، تربیت ۸ میلیون نیروی بسیج دارای خصوصیات «جوانِ مؤمنِ انقلابیِ پایِ کارِ عازم» است و اگر ما بتوانیم ۸ تا ۱۰ میلیون جوان را با این خصوصیات تعریف کنیم آن وقت انقلاب اسلامی مشکلی ندارد.

وی افزود: برای پایه کار و تحقق و بسترسازی اجرای سند ۱۰ ساله باید بتوانیم تحقق محله اسلامی را تعریف کنیم که در آن تمام نهاد‌های کشوری درگیر هستند و هدف نهایی این است که بتوانیم در تحقق محله اسلامی، مردم سالاری دینی را پای کار بیاوریم.

سردار مجیدی به عناوین روز‌های هفته بسیج امسال پرداخت و ابراز داشت: شنبه ۲۹ آبان «بسیج، اقتصاد مقاومتی»، یکشنبه ۳۰ آبان «بسیج، علم و پژوهش»، دوشنبه ۱ آذر «بسیج، عدالت و مبارزه با فساد»، سه شنبه ۲ آذر «بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمن»، چهارشنبه ۳ آذر «بسیج، استقلال و آزادی»، پنجشنبه ۴ آذر «بسیج، سبک زندگی» و جمعه ۵ آذر ماه با عنوان «بسیج، معنویت و اخلاق» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته تصریح کرد: دیدار با ائمه جمعه استان ۱۰ مورد با عنوان بیعت با نمایندگان رهبری در استان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در ۴۰ گلزارشهید، برگزاری حلقات میقات صالحین در نماز جمعه ۳۰۰ حلقه در نماز جمعه سراسر استان، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی و اشتغالزایی ۱۷ مورد، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله ۴۵ مورد و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان نواحی بسیج ۱۰ مورد برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: برگزاری رزمایش سراسری ثامن ۱۰ مورد که یکی از بستر‌های حضور بسیج در فضای مجازی است، برگزاری میز خدمت و مشاوره رایگان توسط بسیج ادارات ۲۰ مورد، برگزاری کارگاه‌های تخصصی بسیج و مجامع عالی بسیج ۵ مورد، برپایی ایستگاه‌های سلامت و ویزیت رایگان ۱۰ مورد، اردو‌های جهادی ۲۰ مورد، مسابقات فرهنگی ۳۵ مورد، نشست حلقات صالحین با موضوع بسیج انقلابی‌گری با شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه و دیدار با ۸۰ خانوداه معظم شهید از دیگر برنامه‌ها است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کتاب ۱۷ مورد، کوه‌پیمایی و مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف ۳۵ مورد، برگزاری مراسم دعا در سراسر استان ۷۰ مراسم، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در ۵ نقطه، همایش و تجلیل از بسیجیان نمونه و نخبگان بسیجی ۲۰ مورد، برگزاری نمایشگاه و توانمندسازی دستاورد‌های انقلاب اسلامی ۳ مورد، کارگاه‌های آموزشی و مهارتی خانواده و سبک زندگی و اعتیاد و طلاق ۲۵ کارگاه، همایش فرهنگی، بصیرتی و تربیتی ۲۰  مورد، توزیع بسته‌های حمایتی ۲ هزار و ۵۰۰ بسته، برگزاری نشست روشنگری به تعداد ۶۵ نشست و اجرای طرح جهاد کلاس خدمت ۱۰۰ مورد را از برنامه‌های این هفته برشمرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج پیش‌بینی شده است که توسط ۱۰ ناحیه مقاومت و ۲۰ قشر در سطح استان انجام خواهد گرفت، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در روز سوم آذر رزمایش اقتدار بسیج در حسینیه امام (ره) همدان است که در سراسر کشور به صورت همزمان و به صورت متمرکز با حضور رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی عنوان کرد:  اجرای یک هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی به ارزش ۹۶ میلیارد تومان، تهیه یک هزار و ۴۵۰ جهیزیه به ارزش ۲۴ میلیارد تومان و توزیع ۲۷۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۸۱ میلیارد تومان از جمله این اقدامات است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: در چند سال گذشته در بحث زیرساخت‌های ورزشی برای بسیج ۹ سالن ورزشی ۹ دی احداث و ۵۷ سالن به عنوان سالن‌های صالحین مشخص شده است و در مجموع ۶۶ سالن را در چند سال گذشته افتتاح و تعدادی هم در هفته بسیج افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار