قرارگرفتن نام دانشجوی دکتری کاشمری دانشگاه سمنان در لیست ۲ درصد پژوهشگران برتر دنیا

براساس جدیدترین رتبه بندی اعلام شده دانشگاه استنفورد، برای اولین بار نام یک دانشجوی دکتری در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۷۱
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی به نقل از ایسنا، این اولین بار است که برطبق جدیدترین رتبه‌بندی اعلام شده یک دانشجوی دکتری در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته است.


احمد حسینی بنده قرائی، در حال حاضر دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه سمنان است که در سال های گذشته با محققانی از چند دانشگاه در جمهوری اسلامی ایران و نیز با محققانی از بیش از 10 کشور دنیا همکاری تحقیقاتی داشته است.


احمد حسینی بنده قرائی متولد روستای بنده قرا از توابع شهرستان کاشمر است. این دانشجو مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد شیمی را به در ترتیب از دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بیرجند دریافت کرده و تا به حال در انجام حدود 70 طرح پژوهشی همکاری داشته است.


حاصل تحقیقات حسینی بنده قرائی تا کنون انتشار حدود 120 مقاله علمی و همکاری در نشر چندین عنوان کتاب به زبان انگلیسی بوده است.

این دانشجوی دکترای دانشگاه سمنان، همچنین ده ها مقاله علمی را برای ژورنال های مختلف داوری کرده و جزو ویراستاران علمی یک مجله علمی در حوزه زیست-محیطی است.

این نخبه دانشگاهی در حال حاضر بزرگترین دغدغه خود را عدم کاربرد نتایج تحقیقات آکادمیک در حوزه های صنعتی ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با توجه و عنایت مسئولین بتوان در سالهای آتی تحقیقات آکادمیک را به سمت کاربردی کردن و حل مشکلات کشور سوق داد.


پژوهش دانشگاه استنفورد دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرده است. همچنین شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله بود که در مجموع تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که در لیست نهایی علاوه بر صد هزار نفر برتر، دو درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست اضافه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار