خبرهای داغ:

زنگ آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در شاهرود به صدا درآمد

شاهرود_ زنگ آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در شاهرود با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و مسئولین محلی در کتابخانه شهرک البرز به صدا درآمد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۷۸
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

زنگ آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در شاهرود به صدا درآمدبه گزارش خبرگزاری بسیج، در این هفته، ویژه برنامه‌های مختلفی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود و دستگاه‌های متولی فرهنگی برگزار می‌شود.
برنامه‌های هفته کتاب، با تمرکز بر فعالیت‌های کتابخوانی در میان دانش آموزان و خانواده‌ها برگزار خواهد شد.
اهالی فرهنگ به مناسبت آغاز بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق می‌کنند.
شعار سال ۱۴۰۰ هفته کتاب و کتابخوانی «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» می‌باشد.
رضا مهدیان در حاشیه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و دعوت از اقشار مختلف جامعه به حضور و فعالیت موثر در اجرای برنامه‌های هفته کتاب، برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره را همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی تشریح کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: رونمایی کتاب، بازدید از کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب (ناشرین و نویسندگان)، نمایشگاه و فروشگاه کتاب در فضای مجازی، بازدید از موسسات نشر و کتابفروشی‌ها و... از جمله فعالیت‌های این اداره در بخش کتاب می‌باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: هفته کتاب فرصتی مغتنم برای قدردانی از همه تلاش‌گران حوزه کتاب و کتابخوانی است و فرصتی ارزشمند برای تقویت بنیه و افزایش ظرفیت‌های فرهنگی کشور، توسعه و هدایت و رونق صنعت نشر، تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی و ایجاد عادت مطالعه به شمار می‌آید.
مهدیان تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی پایه گذاران اصلی فرهنگ کتابخوانی درجامعه هستند که می‌توانند با طرح برنامه‌های هدفمند و محتوامحور نوجوانان وجوانان را از گشت و گذار‌های بیهوده دردنیای مجازی به سمت حوزه ارزشمند کتاب وکتابخوانی سوق دهند.
او با اشاره به وضعیت پیش آمده ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت این بیماری در سطح شهرستان بیشتر برنامه‌های هفته کتاب بصورت مجازی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جهت سلامتی و اطمینان خاطر بیشتردراین زمینه برگزار می‌شود.
بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار