معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه:

مدرسه محوری سیاست اصلی آموزش و پرورش است/مشارکت دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت تاثیر گذار است

صالحی با بیان اینکه مدرسه محوری سیاست اصلی آموزش و پرورش است، گفت:این مهم با محوریت و مشارکت دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت محقق می شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۶۳
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

حجت صالحی، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه اظهار کرد: برای ریل گذاری در حوزه نظام تعلیم و تربیت به سیاست ها و برنامه های کاربردی نیازمندیم که مهمترین آن مدرسه محوری است و اجرای آن نیز زمان بر خواهد بود.
به گزارش خبر گزاری بسیج از خراسان رضوی ؛وی تصریح کرد: در سیاست مدرسه محوری اگر بتوانیم دانش‌آموزان را بعنوان مخاطب صرف نبینیم و آنان را درفرایند اموزش سهیم کنیم گام مهم و موثری در نظام تعلیم و تربیت برداشتیم.

صالحی گفت: امروز کلاس های درس ما باید به دور از دغدغه نمره و ارزیابی باشد و بیشترین تمرکز خود را به سمت آموزش همراه با پرورش معطوف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه، عدالت محوری را دیگر اولویت نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: باید با مشارکت خیرین مدرسه ساز زمینه ای که در مدارس مناطق برخوردار وجود دارد در مناطق محروم و کم برخوردار فراهم کنیم و عدالت آموزشی را در سراسر کشور تسری دهیم.

وی با بیان اینکه عدالت محوری باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: وقتی در موضوعی گفتمان سازی می کنیم این بدان معناست که باید سیاست ها و اهداف به آن سمت حرکت کند و این تنها وظیفه دولت نیست و در این مسیر به کمک خیرین نیازمندیم.

وی افزود: زمینه تعلیم و تربیت در مدارس برخوردار موجود است، اما باید تلاش کنیم تا برای مدارس دور دست روستایی و محروم و کم برخوردار شهرستان زمینه های لازم در بعد آموزشی و امکانات مربوط به آن را فراهم آوریم.

افت تحصیلی به دلیل آموزش های کم کیفیت مجازی در مدارس است .

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه ارتقای کیفیت آموزش را دیگر اولویت و دغدغه نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: ارتقای آموزش‌ ها با توجه به شرایط خاص و کرونایی جزء اولویت های آموزش و پرورش خواهد بود‌، لذا همه باید این نکته را بپذیرند که شرایط دو سال گذشته در افت تحصیلی دانش آموزان بسیار تاثیر گذار بود.

صالحی ابراز داشت: متاسفانه بازخورد و کیفیت آموزش های مجازی مانند آموزش حضوری نبوده و افت آموزشی به دلیل کرونا و عدم برگزاری کلاس های آموزشی به صورت حضوری وجود داشته است.

وی افزود: شرایط کرونایی باعث شد تا از جمعیت ۲۲ هزار نفر دانش اموز ابتدایی در سطح شهرستان ۱۱۳ نفر معادل نیم درصد این پایه و در مقطع متوسطه اول از جمعیت ۹ هزار نفری ۴۰۳ نفر معادل ۲.۳ درصد ترک تحصیل کنند که ۱۳۴ نفر در آموزش از راه دور دیماه ثبت نام کردند.

نورافکن های مهارت آموزی را در کنار کنکور روشن کنیم

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: هر چند نمی توانیم به سمت حذف کنکور حرکت کنیم اما برای مبارزه با غول کنکو باید در کنار آن نورافکن های مهارت آموزی در هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش را روشن کنیم و این نیازمند فرهنگ سازی عمومی است تا دانش‌آموزان به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم.

صالحی بیان داشت: در شهرستان تربت حیدریه در حال تشکیل یک کارگروه تخصصی هستیم که ابتدا رشته های هنرستانی را تجمیع کنیم و این یعنی رشته های برق در حوزه های مختلف را در یک هنرستان تجمیع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام با توجه به نیاز روز جامعه و همچنین منطقه و بنا به تناسب و ظرفیت ها یک امر ضروری است که باید فرهنگ سازی شود.

 

 

احداث ۱۸ فضای شهری و روستایی نیاز آموزش و پرورش تربت حیدریه

صالحی به نیاز فضاهای آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در حوزه شهری ۹ فضا با ۱۰۹ کلاس درس و درمناطق روستایی ۹ کلاس با ۲۵ کلاس درس نیاز داریم، ضمن آنکه ۷ فضای آموزشی نیاز به توسعه دارد.

وی به سهم خیرین برای احداث این فضاها اشاره کرد و گفت: برای فضای شهری سهم و آورده خیرین ۵۰ درصد و در فضای روستایی ۳۳ درصد تعیین شده و هر کلاس درس هم حدود یک میلیارد تومان نیز اعتبار نیاز است.

صالحی با اشاره به اینکه توجه به مقوله ورزش در بین دانش آموزان پسر و خصوصا برای دختران یک امر ضروری است؛ گفت: باید به سمت ایجاد ساختارهای مورد نیاز برویم و ارتقاء سطح آمادگی بدنی دانش آموزان لازمه اش فراهم کردن شرایط لازم برای ورزش در مدارس و به طبع آن افزایش شور و نشاط در بین دانش آ
آموزان خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار