خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

امروز تفکر انقلاب اسلامی در سطح افکار عمومی منطقه و بین الملل نفوذ کرده است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه شرایط امروز با شرایط دیروز فرق می کند،گفت: امروز بعد از این تجربه که مردم ما این سختی ها را تحمل کردند تا به این نقطه رسیدند انقلاب ما در منطقه و سطح بین الملل نفوذ دارد و در افکار عمومی جهان حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا حرف اول را می زند و همه عدالت خواه شده اند.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۳۳
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند امروز در دیدار مسئولین و اعضاء تشکل‌های دانش آموزی و بسیج دانش آموزی استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و شهید حسین فهمیده و روز مبارزه با استکبار جهانی، بیان کرد: نتیجه مطلوب محصول دو اصل وجود مقتضی و نبود مانع است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: اگر مقتضی وجود داشته باید، اما موانعی جلوی آن باشند نمی‌گذارند تا آن تحقق پیدا کند، بر سر راه ۱۲۴ هزار پیامبر نیز موانع قوی وجود داشته است، مانع اصلی انقلاب اسلامی ایران هم استکبار جهانی است، بر اساس وعده‌هایی که داده شده است شرایط آخرالزمان به نفع رشد نهایی انسان تمام خواهد شد که قرائنش هم پیداست، اما ما در بین راه هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند بر خلاف خواسته‌های استکبار جهانی نهضت اسلامی پیروز شد و نظام اسلامی ایجاد شد، مرحله بعد تشکیل دولت اسلامی است، دولت اسلامی باید در جهت رشد و تربیت جامعه اسلامی تلاش کند تا زنگار‌هایی که در طول تاریخ روی اندیشه بشر را گرفته صیقل بخورد، در این مرحله به جامعه اسلامی نزدیک می‌شویم و بعد از آن هم به تمدن اسلامی خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: شما رنگ و بوی تمدن اسلامی را در انقلابتان تجربه کردید، امام خمینی (ره) که تشریف آورد دیدید که مردم چه حالتی پیدا کردند؟ در آن حالت، اخلاص و هماهنگی همه کمالات ممکن است، اما فاصله‌ای نشد بنی صدر که عامل استعمار بود از جهالت برخی استفاده نمود و ورود پیدا کرد، شکل مردم تغییر کرد و اختلاف، اهانت، بداخلاقی و غرب پرستی پدید آمد بعد از آن شهید رجایی آمد و ظرف ۲۴ ساعت مردم رنگ حزب اللهی به خود گرفتند.

وی افزود: اگر یک انسان به تمدن و فرهنگ درست انسانی هدایت شود ارزشش از همه آنچه که آفتاب بر آن می‌تابد بیشتر است، کار شما کار سخت و پراهمیتی است به این جهت که اول قدم این بذر معرفت النفس است، بنده و شما موظفیم در حد استعداد خودمان زمینه سازی کنیم، چون خدا بر ما حجت دارد، ما در راه خود و انسان هیچ قدمی بر نداشتیم و سهل انگاری می‌کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به روایت مَن عَمِلَ بما یَعلَم عَلَّمَهُ الله ما لَم یَعلَم، گفت: اگر ما وظایفمان را به حد نصابی که قابل قبول باشد انجام دهیم خدا راه ناشناخته را به ما می‌شناساند، امیدوارم بیش از پیش در جهت خدمت به نسل آینده موفق باشید، شما در این بیش از ۴۰ سال انقلاب تجربه‌های شیرین زیادی دارید، هر جا موانع قوی که می‌خواسته انقلاب را زمین گیر کند و حتی دیگر کارشناسان گفتند کار جمهوری اسلامی تمام است دست غیب الهی نجات بخش بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: از وزیر دفاع آمریکا درباره ناکامی آن‌ها در حادثه صحرای طبس پرسیدند که چکار شد نتوانستید به جمهوری اسلامی دست پیدا کنید او گفت همه کار‌های ما کارشناسی شده بود، اما چه کنیم که هر دستی که رهبر انقلاب به آسمان بلند کرد ابزار ما به زمین خورد، در فتنه ۸۸ بود که دشمنان غداره را از رو بستند و گفتند کار جمهوری اسلامی تمام است که ۹ دی پیش آمد، خبرنگاری از وزیر خارجه انگلیس پرسید شما که خود را پیروز میدان می‌دانستید چکار شد که موفق نشدید او گفت واقعش همین است، اما نمی‌دانم انگار خدا هم ایرانی بود.

وی افزود: چندی قبل نیز رییس جمهور روسیه گفته بود اگر هر کدام از تهاجم‌هایی که به صورت‌های مختلف علیه ایران صورت گرفته است علیه هر کشوری انجام میشد آن کشور را ساقط می‌کرد. دشمنان در حدود دو سه سال قبل می‌گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود، اما حالا معلوم می‌شود که خودشان نیستند و جمهوری اسلامی هست.

نماینده مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مطالبی است که وقتی که آیه یأس همه جا را پر می‌کند خداوند به صورت کرامت گونه و الهام گونه بر زبان رهبر انقلاب جاری می‌کند، به خاطر دارم در آن جریانات سخت دولت اصلاحات که از همه جا آیه یأس می‌بارید از رهبر انقلاب پرسیدند شرایط چگونه به نظر می‌رسد؟ فرمود که من افق‌ها را روشن می‌بینم.

وی ادامه داد: دو سه سال قبل که دشمنان غداره‌ها از رو بسته بودند رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را ارائه فرمودند، این گفته‌های کرامت گونه منحصر به داخل کشور ما نیست، روزی که آمریکا و مرتجعین منطقه داعش را راه انداختند و به جان و مال و ناموس مردم عراق و سوریه انداختند و آقای بشار اسد مقدماتی برای یک سفر خارج از کشورش آماده می‌کرد، عده‌ای هم خدمت آقا رسیده بودند، آقا به آن‌ها فرمودند بشار اسد می‌ماند، شما هم سالم می‌مانید و پیروز می‌شوید، این‌ها الهامات الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز کرد: ما امروز قوی هستیم، اما از نظر روحیه باید به دهه ۶۰ برگردیم، با این قدرتی که در حال حاضر داریم اگر آن روحیه انقلابی را تقویت نمائیم جامعه اسلامی ایجاد می‌شود، یعنی این تجربه برای مردم ما به حدی برسد که برای هیچ قدرتی جز قدرت خدا حساب باز نکند.

وی ادامه داد: در بحران‌های سیاسی و انواع کارشکنی‌ها مشاهده کردید که مجلس شما یک مجلس انقلابی و در انتخابات ۱۴۰۰ نیز رییس دولت شما یک انقلابی حزب اللهی روی کار آمدند و شورای شهر آنچنانی تهران به یک شورای شهر خوب تبدیل شد، در مشهد و شهر‌های دیگر و در شهر شما هم همین شد، این که نمی‌تواند یک اتفاق باشد، این دست قدرت الهی است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: ما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته ایم دلگرم‌تر از همیشه، با ایمان و استقامت راه خدا را تعقیب کنید و بیش از همیشه در این آزمایش‌ها با ثبات قدم به خدا تکیه کنید و کار کنید.

وی ادامه داد: شرایط امروز با شرایط دیروز فرق می‌کند، امروز بعد از این تجربه که مردم ما این سختی‌ها را تحمل کردند تا به این نقطه رسیدند انقلاب ما در منطقه و سطح بین الملل نفوذ دارد و در افکار عمومی جهان حتی در کشور‌های اروپایی و آمریکا حرف اول را می‌زند و همه عدالت خواه شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها