خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی :

فعالیت اندیشکده های آب، معدن و گیاهان استراتژیک در بسیج اساتید

حسینی واشان گفت: در حوزه معاونت علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی اندیشکده های علمی تخصصی مانند اندیشکده آب، معدن و گیاهان استراتژیک فعال هستند.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۲۷
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

سید جواد حسینی واشان مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه برنامه های سازمان بسیج اساتید استان در طول سال در چهار حوزه پیگیری می‌شود اظهار داشت: حوزه اول در معاونت تحلیل و بررسی در قالب کمیته رصد و تحلیل استان می باشد که رخدادهای سیاسی استانی، ملی و بین المللی را رصد و به تناسب رویداد، کنش های مناسب را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: در سه ماهه اول سال این کمیته به طور مستمر برنامه های وبیناری و گردهمایی‌های در جهت روشنگری و بصیرت افزایی به منظور افزایش مشارکت اجتماعی برگزار کرد و در سه ماهه دوم با توجه به اتفاقات اخیر در کشور همسایه افغانستان وبینارها و جلساتی به منظور رصد اتفاقات افغانستان برگزار شد و همچنین جلساتی به منظور هم افزایی و معرفی شاخص های مدیران تراز انقلاب اسلامی در سطح استانی برگزار شد.

مسئول بسیج اساتید استان افزود: در شش ماهه دوم سال نیز این کمیته به فراخور زمان جلسات و برنامه های عمومی و تخصصی برگزار می شود.

وی ادامه داد: حوزه دوم بخش معاونت علمی پژوهشی سازمان است که برنامه های متنوعی در زمینه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، کرسی های علمی، ترویجی، نقد و نظریه در دستور کار دارد در این حوزه اندیشکده های علمی تخصصی مانند اندیشکده آب ، معدن و گیاهان استراتژیک فعال می باشند. کارگروه های مسئله محور در کانون های دانشگاهی استان به رصد مشکلات استانی و ارائه راه حل مناسب مشغولند.

حسینی واشان خاطرنشان کرد: حوزه سوم حوزه تربیت و آموزش بسیج اساتید استان است که در این حوزه حلقه های صالحین و و طرح ولایت استادی در دستور کار است که حلقه های صالحین فعالیت آنها به طور مستمر حضوری و مجازی برگزار می شود.

 وی بیان داشت: حوزه چهارم فرهنگی و اجتماعی است که بنا به مقتضیات زمان برنامه های متنوعی در مناسبت‌های مذهبی و ملی دارد.

 مسئول بسیج اساتید استان افزود: در حوزه زنان نیز مرکز تحقیقات بانوان و خانواده استان کار گروهی را به منظور شناسایی آسیبها و توانمندیهای بانوان دانشگاهی تشکیل داده تا با ارائه راهکارهای مناسب در جهت کمک به افزایش مشارکت اجتماعی بانوان اقدام مناسبی انجام دهد.

وی با اشاره به دغدغه‌های اساتید بسیجی در زمینه انجام کارهای پژوهشی با موضوعات دفاع مقدس و همچنین گردآوری کتب و اسناد دفاع مقدس عنوان کرد: دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس شهرستانها همکاری صمیمانه ای را با اساتید بسیجی و دفاتر بسیج دانشگاه های شهرستانها دارد.

حسینی واشان بیان داشت: دفتر بسیج اساتید پیام نور قائن ۲ کتاب افلاکیان و ۲۲ آذر شهرستان قائن را تعیین نموده و آماده چاپ می باشد و همچنین در زمینه ثبت خاطرات آزادگان شهرستان قدم های مثبتی را برداشته اند و نیاز به همکاری بیشتری در این زمینه می باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار