خبرهای داغ:
مسئول امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در اموراهل سنت خراسان‌جنوبی در گفت وگو با خبرنگار «بسیج»:

تحقق دولت کریمه در گرو انتخاب مدیران در طراز انقلاب اسلامی/ بیانیه گام دوم انقلاب مستند دولت سیزدهم

حجت الاسلام هاشمی: بسیار جای امید واری است که با ورود نسل جوان به عرصه مدیریت و اجرای کشور، شاهد تحقق آرمان های جهانی انقلاب اسلامی و رسیدن به دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه باشیم.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۸۰
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

حجت الاسلام سید رضا هاشمی مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در اموراهل سنت خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان اظهار داشت: فرمایشات حکیمانه مولای متقیان امام علی علیه السلام، برای بشریت در طول تاریخ و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشه راهی است که لازم است نصب العین مسئولین حکومت اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع) در نامه 53 نهج البلاغه، که معروف به عهد نامه مالک اشتر به عنوان والی حکومت اسلامی است، توصیه های اساسی را برای حاکمان و کارگزار حکومت اسلامی بیان می کنند که اولین آنها توصیه به تقوای الهی و تقدیم اطاعت از خداوند بر همه چیز است.

حجت الاسلام هاشمی متذکر شد: مدیران طراز انقلاب اسلامی، باید از همه افراد جامعه پاک دست تر و ارتباط آن ها با خدا خالصانه تر باشد و دیگر اینکه باید صادق الوعد و فساد ستیز باشند.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در اموراهل سنت خراسان‌جنوبی بیان داشت: امروز به لطف خداوند، ایران اسلامی دارای  رهبری حکیم و زمان شناس است که با هوشمندی و زمان شناسی دقیق که ویژگی عالمان دینی است.

وی گفت: رهبر انقلاب در 22 بهمن سال1397 بیانیه ای کوثری معروف به بیانیه گام دوم انقلاب را خطاب به عموم مردم ایران و به ویژه نسل جوان صادر فرمودند و در آن بشارت ورود انقلاب اسلامی ایران به گام دوم خودسازی، جامعه پردازی و  رسیدن به تمدن اسلامی که همان طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا فداه و ظهور امام زمان (عج) است را مطرح فرمودند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: از طرفی شاهد انتخاب  فردی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم هستیم که این سند ماندگار بیانیه گام دوم را  مستند اقدامات دولت خود می دانند.

وی خاطرنشان کرد: بسیار جای امید واری است که با ورود نسل جوان به عرصه مدیریت و اجرای کشور، شاهد تحقق آرمان های جهانی انقلاب اسلامی و رسیدن به دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه باشیم. همان دولتی که به فرموده امام باقر علیه السلام که در خطبه نماز جمعه شان ایراد فرمودند: (الهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله) باشد.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در اموراهل سنت خراسان‌جنوبی بیان داشت: دولت کریمه ای که به فرموده مقام معظم رهبری " دولت کریمه دولتی است که عزیز و سربلند و دارای اعتقاد راسخ به آن راهی است که قانون اساسی و وظایف و سیاست‌های نظام در مقابل او گذاشته، نفوذ ناپذیر است".

 وی اظهار داشت: لازم است دولت سیزدهم برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، در آستانه تودیع و معارفه برخی کارگزاران و مدیران اجرای دستگاه های مختلف و به ویژه استانداران که از اختیارات بالای قانونی برخوردار هستند، فرمایشات حکیم جهان اسلام مقام معظم رهبری را سرلوحه عمل خویش قرار دهند و نزدیک ترین افراد به فرمایش مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام و همچنین مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم به آن اشاره فرمودند را انتخاب کنند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: متاسفانه در برخی مدیران  دولت یازدهم و دوازدهم مردم شاهد فاصله داشتن آنها با آرمان های انقلاب اسلامی بودند و همین امر موجب برخی دلزدگی و گلایه مندی هایی شد که امیدواریم این نقیصه در دولت سیزدهم مرتفع شود.

وی با اشاره به انتظارات از رئیس جمهور و هیئت دولت در انتخاب مدیران گفت: جوان گرایی و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای جوان فراهم شود و فردی را انتخاب کنند که به توان مندی های داخلی ایمان داشته باشد.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در اموراهل سنت خراسان‌جنوبی عنوان کرد: مدیر در طراز انقلاب اسلامی اهل عمل جهادی و مردمی است و به فرموده معمار کبیر انقلاب امام خمینی ره از طبقه کوخ نشین باشد نه کاخ نشین، درد کشیده باشد نه از مرفهین بی درد.

وی ادامه داد: مسئول در جامعه اسلامی باید به فکر همه مردم به ویژه طبقات مظلوم جامعه باشد، نه به فکر تامین منافع شخص و جناح خود، به باند های قدرت و ثروت وصل نباشد و از همه مهم تر کسی باشد که خودسازی کرده باشد و در جهاد اکبر که مبارزه با شیطان درون و هوای نفس است؛ پیروز شده باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار