خبرهای داغ:
مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی:

کسب رتبه چهارم بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی در کشور

عظیمی فر: بسیج علمی خراسان‌جنوبی رتبه چهارم در بین استان‌های کشور را کسب کرده و از بین برخی فعالیت‌هایی که انجام داده در بین استان‌ها رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.
کد خبر: ۹۳۷۰۷۰۴
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سرهنگ مرتضی عظیمی فر مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا استان اظهار داشت: فناوری‌ها به چهار دسته فناوری‌های تقلیدی، توسعه فناوری تقلیدی ( مهندسی معکوس)، فناوری‌های هم‌مرز سایر دانش‌ها و فناوری‌های ساختارشکن تقسیم می‌شوند با توجه به اهمیت این موضوعات به‌جز حوزه تقلیدی سپاه و بسیج در سه حوزه دیگر ورود پیدا کرده‌است.

 وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها و اهداف در سپاه و بسیج مشخص شده‌است افزود: در حوزه پژوهش با رویکرد رسیدن به مرجعیت علمی، حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری و حل مشکلات و معضلات در حوزه پژوهش مجموعه سپاه و بسیج ورود پیدا کرده‌است.

عظیمی فر عنوان کرد: در سندهای بالادستی سند بسیج علمی و سند اعتلاء ده‌ساله بسیج طبق فرمایشات رهبری سیاست‌گذاری‌ها انجام شده‌است و ذیل آن بسیج علمی اهدافی را مشخص کرده و سعی شده براساس ساختارها برنامه‌ها را دنبال کنند.

 وی با بیان اینکه در بسیج علمی خراسان‌جنوبی با توجه به ماهیتی که حوزه علم و فناوری دارد دو رویکرد دنبال می شود خاطرنشان کرد: موضوع اول شناسایی و احصای خیلی از مسائل نیازها و عارضه هایی که در جامعه وجود دارد و می‌توان با کمک علم و فناوری حل کرد بخش دوم توجه به اختراعات، ابتکارات و ایده‌ها است.

مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان افزود: یکی از مسائل ساختارشکن در برهه کنونی تولید نیاز است به فراخور آن اتفاقات را رقم می‌زند این زاییده توجه به پیشرفت علم و فناوری می باشد که در حوزه اختراعات و ابتکارات پرداخته شده است.

 وی با اشاره به عملکرد بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان گفت: با توجه به این‌که تا وضعیت مطلوب فاصله داریم بسیج علمی خراسان‌جنوبی رتبه چهارم در بین استان‌های کشور را کسب کرده و از بین برخی فعالیت‌هایی که انجام داده  در بین استان‌ها رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.

وی با اشاره به ساختار در بسیج علمی اظهار کرد: مرکز رشدی وجود دارد برای تبدیل ایده به محصولاتی که مخترعین و مبتکرین دارند که ذیل آن دو کارگاه الکترونیک و مکانیک برای استفاده مخترعیم مهیا است و طرح‌های مخترعین حمایت نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای شده‌است.

عظیمی فر با بیان اینکه پردیس دانش بنیان ظرفیت خوبی است گفت: علاوه‌بر اقدامات انجام‌شده با توجه به منویات رهبری در جهت تعامل و ارتباط سازنده با سایر نهادها موفق شدیم به کمک پارک علم و فناوری مرکز شکوفایی و نوآوری مشترک راه‌اندازی کنیم که مخترعین و نوآوران استان از خدمات این دو مرکز استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: خانه نخبگان در بسیج علمی وجود دارد اولین استانی هستیم که خانه نخبگان علوم انسانی با همکاری دانشگاه پیام‌نور راه‌اندازی شده‌است خانه نخبگان علوم فنی را داریم که در حوزه آب، نانو، انرژی‌های نو و آی‌تی فعالیت خود را انجام می‌دهد.

مسئول سابق بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان بیان داشت: انجام پروژه‌هایی برای دانشجویان ارشد و دکترا بر اساس نیازهای استان و استانداردهایی که وجود دارد ظرفیت بسیار خوبی در بسیج علمی است برای برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در مجموعه بسیج علمی آمادگی‌های لازم را داریم.

وی ادامه داد: نمایندگی مطالعات و تحقیقات بسیج را داریم که در حوزه پژوهش‌های کاربردی فعالیت می‌کنند و مرکز هدایت و حمایت است که در مرحله اول در بحث شیر شتر کار کرد و به کمک جهاد دانشگاهی در زمینه گیاهان دارویی کار را شروع کردیم.

عظیمی فر افزود: خبرگزاری علم و فناوری در بسیج علمی در جهت گفتمان سازی، ترویج مسائل حوزه علم و فناوری، تبلیغات و کمک به مخترعین و مبتکرین استان فعال است.

 وی عنوان کرد: همه‌ساله جشنواره علم و فناوری برگزار می‌شود که سه طرح در سال قبل در جشنواره ملی راه یافت و موتور پیش‌ران جت در حضور سردار سلامی فرمانده سپاه ارائه شد و رتبه‌هایی در آن جشنواره کسب کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار