خبرهای داغ:
مابین بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) و سازمان توسعه و تجهیز مدارس استان انجام شد

انعقاد تفاهم نامه ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در خراسان جنوبی

امروز در مراسمی تفاهم نامه ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در جهت رفع کمبودها زیر ساختی، فضاهای آموزشی مناطق محروم استان مابین سازمان توسعه و تجهیز مدارس استان و بسیج سازندگی خراسان جنوبی به امضا رسید.
کد خبر: ۹۳۷۰۶۶۴
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امروز در مراسمی تفاهم نامه توسعه و تجهیز مدارس فی مابین سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (علیه السلام) استان و سازمان توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با هدف ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه ساز به امضا رسید.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری متمرکز کردن گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های جهادی تخصصی ره منظور عملکرد بهتر در زمینه‌های مختلف است.

وی به تشکیل قرارگاه ملی جهادی اشاره کرد و گفت: بخشی از این قرارگاه استانی هست که در خراسان جنوبی نیز فعالیت دارد و تاکنون در زمینه‌های تخصصی با وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی همکاری دارند.

هنری ادامه داد: یکی از این قرارگاه‌های فعال در استان قرارگاه جهادگران قرآنی است که ذیل سازمان تبلیغات اسلامی یک ماه و نیم است در استان فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: به دنبال تصمیم گیری برای شکل گیری قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در استان، ۴۰ گروه جهادی در این زمینه شناسایی شدند که در عرصه‌های تخصصی مختلف در استان فعالیت خواهند داشت.

هنری هدف از ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در را رفع کمبود‌های زیر ساختی، فضای آموزشی و پرورشی استان دانست و گفت: امروز با هماهنگی بیشتر و با پشتیبانی قرارگاه استانی در بحث تجهیز و نوسازی مدارس میتوان فعالیت‌های بهتر و اثربخش تری انجام داد.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی اردو‌های جهادی انسان سازی و تربیت نیرو‌های انقلابی است و حضور جهادگران در برنامه‌های جهادی باعث تعالی و تربیت معنوی این افراد می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد می‌توانند از رده‌های مختلف بسیج در قرارگاه‌های جهادی استان فعالیت کنند گفت: از اواخر سال گذشته گروه‌های جهادی گچ کار، کاشی کار، لوله کش، گاز، برق و ... در ۱۱ رسته جهادی تخصصی در کنار کار‌های فرهنگی در بحث محرومیت زدایی و عمران و آبادانی در مناطق محروم استان فعالیت دارند.

هنری با اشاره به اینکه پروژه‌های قرارگاه جهادی براساس نیاز انجام می‌شود، گفت: با انعقاد این تفاهم نامه قادر هستیم پروژه‌های بهتی در مدارس یک و دو کلاسه انجام دهیم که بخشی از این برنامه‌ها در زمینه زیباسازی، رنگ آمیزی، توسعه و تجهیز مدارس است که منجر به مشارکت و حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس و هم احداث فضا‌های آموزشی شاداب‌تر می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به تشکیل اولین قرارگاه جهادی استان در شهرستان بشرویه اشاره کرد و افزود: در هر شهرستان یک شورا کار مشورتی، هماهنگی و راهبردی را بر عهده دارند و به دنبال این هستیم تا براساس ظرفیت هر شهرستان یک قرارگاه در آن راه اندازی کنیم.

چاوشان مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: سند تحول بنیادین نظام آموزشی که منبع سیاست گذاری در آموزش و پرورش محسبوب می‌شود شامل ۶ زیر ساخت است که یکی از آن‌ها فضا‌های آموزشی، تجهیزات است که وظیفه توسعه، احداث، مرمت و تجهیز مدارس را بر عهده دارد.

وی گفت:: برای رفع نیاز‌های مجموعه آموزش و پرورش بایستی از ظرفیت تمامی نهاد‌ها از جمله قرارگاه جهادی توسعه مدارس و بسیج سازندگی استفاده شود که خوشبختانه این مجموعه در مناطق صعب‌العبور در بحث مرمت و احداث فضای آموزشی و حصارکشی یاری رسان ما بودند.

چاوشان، یکی دیگر از وظایف سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را جذب خیرین مدرسا ساز دانست و گفت: ما تکلیف داریم برای روستا‌های محروم استان که حتی ۵ دانش آموز دارند مدرسه احداث کنیم و امروز خوشبختانه تمام مدارس استان از فضای کلاسی استاندارد برخوردار هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار