خبرهای داغ:

عملی شدن وعده‌های رییس جمهور موجب برگشت اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت می‌شود

شاهرود_امام جمعه شاهرود تاکید کرد: عملی کردن وعده‌های رییس جمهوری و وزراء در حد امکان موجب برگشت اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۹۸۷۶
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
عملی شدن وعده‌های رییس جمهور موجب برگشت اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر با بیان اینکه انتصاب مسوولان در دولت سیزدهم، برای بازگشت اعتماد جامعه، بر ملاک شایسته‌سالاری و به دور از هر نگاه و رویکردی باشد، افزود: دولتمردان از جمله استانداران و فرماندارانی که منصوب می‌شوند باید با خدمت خالصانه و بی منت اعتماد آسیب دیده مردم را جبران کنند.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: عملی کردن وعده‌های رییس جمهوری و وزراء در حد امکان موجب برگشت اعتماد از دست رفته مردم نسبت به دولت می‌شود.
او به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با وزرای دولت سیزدهم اشاره کرد و ابراز داشت: انتصاب کارکنان در مجموعه استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی از صدر تا ذیل باید براساس شایسته سالاری باشد و فامیل بازی و حزب بازی که مردم از آن خیری ندیدند و موجب آسیب دیدن اعتماد عمومی شده را تکرار نکنند.
امینی، دوری از اشرافی گری را یکی دیگر از عوامل اعتماد سازی بین مردم و دولت خواند و تصریح کرد: مبارزه مستمر با فساد، مفسد و رانت باید در دستور کار دولت قرار گیرد، قوه قضاییه بعد از اینکه جرم محقق شد مبارزه می‌کند، اما قوه مجریه باید از وقوع جرم پیشگیری کند.
عدالت محوری موجب جلب اعتماد مردم
امام جمعه شاهرود، عدالت محوری در همه زمینه‌ها را موجب جلب اعتماد مردم خواند و افزود: عدالت یعنی مسوولان از هر شهری که هستند هر نقطه از کشور را به یک دید نگاه کنند.
او اظهار کرد: دولت و مجلس نباید بودجه کشور را تنها بر اساس جمعیت اختصاص دهند، استان سمنان پهناور است، اما در تخصیص بودجه در رتبه یکی به آخر کشور قرار گرفته و این امر دور از عدالت است.
امینی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رابطه با دولت افغانستان اشاره کرد و ابراز کرد: چگونگی نوع تعامل دولت با مردم از سوی هر دولتی که روی کار می‌آید و دیگری آنکه این دولت با ایران چه طور برخورد می‌کند، از عوامل اساسی رابطه با دولت جدید در افغانستان است.
امام جمعه شاهرود افزود: آنچه که امروز در افغانستان می‌بینیم نتیجه ۲۰ سال اشغالگری ظالمانه آمریکا است که در طول این مدت حتی یک قدم برای پیشرفت این کشور برنداشتند.
ارتش آمریکا در داخل خود پوچ و توخالی است
امینی با بیان اینکه ارتش آمریکا در داخل خود پوچ و تو خالی است، تصریح کرد: این ارتش در برابر طالبان حتی یک تیر شلیک نکردند و فضاحت بار از افغانستان خارج شدند.
او حرکت شیخ حسن نصرالله در خصوص انتقال سوخت از ایران به لبنان را هوشمندانه خواند و گفت: کشور لبنان اقتصاد و انرژی خود را از کشور‌های دست نشانده آمریکا از جمله عربستان، امارات و غربی‌ها تامین می‌کند و این امر ابزار فشار بر دولت و مردم لبنان را فراهم کرده است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه انتقال سوخت از ایران به لبنان موجب امیدآفرینی در بین مردم شد، اظهار کرد: سوخت رسانی به لبنان تکمیل کننده شکست انحصاری ایران نسبت به ونزوئلا و سوریه بود.
زنده نگهداشتن عاشورا توسط امام سجاد (ع)
امینی به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: دوران زندگی ایشان به دو دوره یکی اسارت تا بازگشت به مدینه و دیگری دوران استقرار ایشان در مدینه تا شهادت در سال ۹۵ هجری قمری که دوران بسیار سختی با توجه به اوج قدرت و اقتدار بنی امیه بود بازمی گردد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امام سجاد (ع) در دوران ۳۰ ساله بعد از عاشورا سه کار مهم انجام دادند، افزود: زنده نگهداشتن نام امام حسین (ع) ومظلومیت ایشان و همچنین حادثه کربلا در ذهن و دل مردم، تربیت شاگردان متعدد در دوران خفقان علمی، و نوشتن صحیفه سجادیه با داشتن عالی‌ترین معارف و مضامین اخلاقی و مهمترین مسایل بیداری سیاسی، این سه کار مهم بود.
امینی گفت: این صحیفه شامل ۵۴ دعا با موضوعات متنوع از خداشناسی، مسایل مرزداری، احترام به والدین، اعمال ماه رمضان، حل مشکلات و گرفتاری‌ها و در مجموع یک دایرالمعارف شناخت شیعی در قالب دعا است.
او به روایتی از امام سجاد (ع) مبنی بر استجابت دعا اشاره کرد و گفت: برخی از دعا‌ها اجابت نمی‌شوند در صندوق معنوی مانده و برای آخرت ذخیره سازی می‌شوند، برخی دیگر از دعا‌ها به سرعت اجابت می‌شوند و بعضی دیگر هم موجب رفع بلا می‌شوند.
رعایت عدالت در توزیع واکسن در کشور
امینی، به ازدحام مردم برای تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: مسوولان تدبیر بهتری برای نوبت دهی و مراجعه جامعه هدف برای واکسیناسیون در پیش بگیرند تا از این نوع ازدحام‌ها جلوگیری شود.
به گفته امام جمعه شاهرود، باید عدالت در توزیع واکسن در سراسر کشور رعایت، نوبت دهی نیز منظم و کرامت مردم حفظ شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار