خبرهای داغ:

جایگاه غذای حلال را نباید نادیده گرفت

طلبه حوزوی گفت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۸۳۰۴
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با دهه دوم محرم مراسم ختم قرآن به نیت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به همت پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه با سخنرانی مریم بافتی طلبه حوزوی حوزه علمیه نجمیه خواهران شهرستان سرخه با محوریت سوره های قرآن و آداب به دست آوردن روزی حلال و طیب و اهمیت اطعام آن برگزار شد.

مریم بافتی در جمع خواهران بسیجی اظهار کرد: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده و پاداش و آثار فراوانی بر آن مترتب داشته و از حرام خوری  نهی نموده است و آثار سوء بسیاری را برای آن ذکر کرده است.

او با بیان این‌که غذا خوردن در دین اسلام نیز دارای بایدها و نبایدهایی است، گفت: موضوع «غذا خوردن» در دین اسلام، جنبه‌ی جسمانی و حتی روحانی و روانی دارد که توجه بدان‌ها ضروری است.

طلبه حوزوی با اشاره به تاکید دین اسلام در مورد خوردن غذاهای حلال و پاک و دوری از غذاهای حرام، گفت: شاید در ظاهر این دو نوع غذا هیچ تفاوتی نداشته باشند اما تاثیر بسیاری در روح و روان انسانی ایجاد می‌کنند، چنانچه در آیات و روایت متعددی هم به این موضوع اشاره شده است، امام حسین (ع) در روز عاشورا رو به سوی دشمن کرده و فرمودند: «قد مُلئت بطونکم من الحرام؛ شکم های شما از حرام پر شده است.»

بافتی در خاتمه با اشاره به حدیثی بیان داشت: امام علی (ع) به امام حسن (ع) فرمود: اگر می‌خواهی سالم بمانی و از پزشک بی‌نیاز شوی، چهار امر را رعایت کن. اگر میل به غذا نداری نخور، تا زمانی که سیر نشده‌ای و اشتها باقی است، دست از غذا بکش، غذا را پس از جویدن کامل در دهان فرو بده و قبل از خواب قضای حاجت کن.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها