خبرهای داغ:

صبر یکی از ویژگی های برتر مومن است

طلبه حوزوی سرخه گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های برتر انسان مؤمن، در فرهنگ قرآن و عترت، صبر و بردباری در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی است.
کد خبر: ۹۳۶۷۷۱۸
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با دهه دوم محرم مراسم عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) به همت بسیجیان پایگاه خواهران حضرت معصومه (س) سرخه برگزار شد.

این برنامه با سخنرانی فاطمه ادهم طلبه حوزوی سرخه و روضه خوانی همراه بود.

فاطمه ادهم در جمع عزاداران حسینی با محوریت اقسام صبر و خوش رفتاری پیامبر (ص) اظهار کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های برتر انسان مؤمن، در فرهنگ قرآن و عترت، صبر و بردباری در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی است. در بسیاری از گفتار و نوشتار علمای اخلاق و بزرگان اسلام، صبر به سه شاخه تقسیم شده است؛ صبر بر اطاعت، صبر بر معصیت و صبر بر مصیبت.

او با بیان اینکه منظور از صبر بر اطاعت، ایستادگی در برابر مشکلات اطاعت فرمان خداست، افزود: اطاعت فرمان الهی در نماز، روزه، حج، جهاد و ادای واجبات مالی، همانند خمس و زکات و همچنین صبر و شکیبایی در برابر مشکلات اطاعت اوامر استحبابی که دامنه گسترده ای دارد.

طلبه حوزوی سرخه بیان داشت: منظور از صبر بر معصیت، ایستادگی در برابر شعله های سرکش شهوات و هیجان های برخاسته از هوا و هوس است که اگر چنین نباشد، طوفان شهوات و هوس ها تمام ایمان، تقوا، پاکی، صدق، صفا و موارد دیگر را از بین می برد.

ادهم در ادامه اضافه کرد: همچنین منظور از صبر بر مصیبت، آن است که انسان در طول زندگی، در برابر حوادث دردناکی، مانند از دست دادن عزیزان، خسارت های عظیم مالی، به خطر افتادن آبرو و حیثیت اجتماعی، گرفتاری در چنگال بیماری های صعب العلاج، افتادن در دام دوستان ناباب و شرکای خائن، حکومت ظالم و مواردی دیگری از این دست صبر و شکیبایی را ازدست ندهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار