خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه درمیان

اجرای امر به معروف و نهی از منکر احیا کننده دیگر واجبات دین و بازدارنده از محرمات است

حجت الاسلام کیانی:در عصر کنونی ما ازجمله واجباتی که کمتر به آن پرداخته می شود امر به معروف و نهی از منکر است حال آن که اجرای امر به معروف و نهی از منکر احیا کننده دیگر واجبات دین و بازدارنده ی از محرمات است.   
کد خبر: ۹۳۶۶۵۷۵
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

حجت الاسلام محمدرضا کیانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت:در عصر کنونی ما از جمله واجباتی که کمتر به آن پرداخته می شود امر به معروف و نهی از منکر است حال آن که اجرای امر به معروف و نهی از منکر احیا کننده دیگر واجبات دین و بازدارنده ی از محرمات است.   

وی در بخش دیگر از مصاحبه نسبت  به موضوع امر به معرف و نهی از منکر گفت :انسان مومن فردی دغدغه مند نسبت به صلاح و فساد امت اسلامی است  بر اساس حدیث شریف نبوی هر کس صبح کند و نسبت به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست  از جمله اهتمام به امور مسلمین وظیفه امر به معرف و نهر از منکر مسلمان نسبت به مسلمان است .

حجت الاسلام کیانی ادامه داد: مومن نمی تواند نسبت به صلاح و فساد جامعه مسلمین بی تفاوت باشد و امر به معرف و نهی از منکر او خلاصه نمی شود در این اگر در طول روز به طور تصادفی با منکری برخورد کرد و یا معرفی را ترک شده دید ،نسبت به آن اقدام کند بلکه مومن باید برای اصلاح مستمر جامه اسلامی با برنامه حرکت کند ،به ایمان و عمل صالح خود بسنده نکند،باید دائما توصیه به حق و صبر داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه درمیان در پایان صحبت های خود گفت: لازمه  انجام امر به معروف و نهی از منکر دانستن شرایط ،مراتب و روش های امر به معروف و نهی از منکر است که بر همگان لازم است نسبت بهآن آگاهی یابند و آن را به اجرا در آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار