در مراسم سوگواری شهادت امام باقر(ع) عنوان شد:

محبت اهلبیت بهترین ذخیره برای قبر و قیامت است

حجت الاسلام والمسلمین صفی در آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت امام باقر علیه السلام گفت: محبت اهلبیت بهترین ذخیره برای قبر و قیامت است.
کد خبر: ۹۳۵۸۳۷۳
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، آیین سوگواری با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ذکر روضه، مرثیه، نوحه خوانی و سینه زنی و سخنرانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر صفی در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت یادگار کربلا حضرت امام محمد باقر علیه السلام، به تبیین اهمیت یادمرگ و قیامت از منظر روایات پرداخت و به تأسی از فرمایشات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، گفت: زرنگ ترین و باهوش ترین افراد کسی است که بیشتر از دیگران به یاد مرگ بوده و از دیگران بیشتر خود را برای قیامت آماده کرده باشد.

دکتر صفی با اشاره به افزون شدن ابتلائات در آخرالزمان، تصریح کرد: همه این ابتلائات، مرض ها و دردها و ... برای یادآوری و پیک مرگ هستند.

وی، سخت ترین لحظه از منظر روایت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را قبر و سخت تر از آن را رفتن به درون قبر بدون زاد و توشه دانست.

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به روایت هایی از حضرت امام باقر علیه السلام، ولایت اهلبیت علیهم السلام را بهترین همراه و همدم برای قبر و قیامت دانست و گفت: اگر کسی در دنیا مؤمن بوده و بر ایمان خود همت گمارد، اهلبیت در لحظه مرگ و قیامت او را رها نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر صفی، صورت های 6گانه ی بعد از مرگ که بر انسان وارد می شوند را برشمرد و افزود: نماز سمت راست، زکات سمت چپ، روزه از روبرو، حج عمره از پشت سر، بر انسان ظاهر می شوند البته حج عمره تنها رفتن به مکه و خانه خدا نیست؛ بلکه بر اساس روایات اگر خالصانه روبروی کربلا بایستی ویک سلام به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بدهی هم ثواب حج عمره دارد.

وی، صورت پنجم را خوبی هایی انجام شده در دنیا دانست و محبت اهلبیت را بهترین ذخیره برای قبر و قیامت عنوان کرد و  گفت: زیباترین و خوش بوترین صورت ولایت پیامبر و اهلبیت و محمد و آل محمد است، که صورت ششم می باشد و مؤمنین آرزوی مرگ را برای رسیدن به لقای اهلبیت دارند.

سخنران مراسم سوگواری سالروز شهادت امام باقر علیه السلام درپایان با ذکر مرثیه در سوگ شهادت پنجمین اختر سپهر امامت و ولایت، بر استمرار ایمان تا لحظه مرگ انسان و آرزوی مؤمن بودن همیشگی تأکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار