استاد حوزه و دانشگاه:

حضور در انتخابات تجلی قدرت ملت ایران است

حجت الاسلام اسلامی فر گفت: حضور در انتخابات از مصادیق آیه شریفه و اعدولهم مااستطعتم من قوه است و شرکت همگانی و حداکثری در این حماسه سیاسی تجلی قدرت ملت ایران خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۴۷۱۹۴
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام اسلامی فر استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در گردهمایی بزرگ مبلغین تربت حیدریه در آستانه شهادت امام صادق (ع) و ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از مسایل مهم حفظ نظام و به فرموده امام از اوجب واجبات است و این نظر همه فقهای شیعه بدان جهت است که هر میزان قوت هست برای حفظ نظام ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد:طبق فرموده حضرت امیر(ع) در جملات قصار نهج البلاغه، بزرگترین خیانت، خیانت به امت است و شکننده ترین غش، غش در امامت و ولایت جامعه است. امروز توده مردم دنبال امام و رهبری هستند، اما مشکل امروز جامعه مسئولینی هستند که نسبت به امام جامعه غش دارند و طی این سالها چنین افرادی در کشور داشتیم که اعتقادشان به ولایت فقیه ضعیف است.

اسلامی فر با بیان اینکه گام نخست مشارکت حداکثری و همگانی در انتخابات است، گفت: در گام بعدی باید کسی را انتخاب کنیم که معتفد و ملتزم حقیقی به ولایت فقیه باشد تا مسئولینی که انتخاب می کند نیز با اعتقاد به ولی فقیه یک مسیر هموار و با کمال و سعادت را طی کنند. کما اینکه امام راحل(ره) فرمودند: کسانی که به اشرار در دولت های گذشته کمک کردندبه آنها مسئولیت ندید.

وی گفت: طبق تقسیر علامه طبرسی (ره) مراد از آیه شریفه "و اعدولهم ماستطعتم من قوه و من رباط الخیل" تهیه تجهیزات قبل از جنگ است تا دشمن جرئت تعدی به مملکت اسلامی را نکند. حضور در انتخابات نیز از مصادیق این آیه مبارکه است  و شرکت همگانی و حداکثری در این حماسه سیاسی تجلی قدرت ملت ایران خواهد بود.

رمز موفقیت امام راحل(ره)  عبودیت خدا و قاطعیت در برابر دشمنان اسلام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: نکته اول که همه زندگی امام را شامل می شود و مردم این تابلوی زیبا را می بینند عبودیت و بندگی خداست و مردم احساس کردند این عالم فقیه عبد خداست و دنبال زرق و برق دنیا نیست و آمده است تا مانند انبیا و اولیا مردم را به سمت توحید و اسلام هدایت کند.

وی افزود: امروز که نام امام(ره) مردم را جذب می کند بخاطر همین عبودیت و بندگی این عبد صالح خداست چرا که هر کس همه زندگی خود را برای خدا بگذارد خدا هم او را کمک خواهد کرد.

اسلامی فر گفت: نکته دوم قاطعیت در اجرای دستورات خداوند متعال بود، همان امامی که نسبت به یتیمان مهربان و برای مردم خود را کوچک می گرفت در برابر کفار شدید و قاطع بود.

وی اضافه کرد: مردم بااینکه در راستای تثبیت انقلاب مال و فرزندان خدرا دادند اما بازهم خودرا مدیون امام (ره) می دانند. امروز هر انقلابی که در جهان برای فریادرسی مظلوم از ظالم صورت می پذیرد برگرفته از انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره) است. این نفوذ در دلهای مردم نشانه نفوذ حقیقی نور بندگی خدا در دل این مرد خدا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار