مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

راه‌اندازی اولین واحد کشت انگور ترکمن در خلیل‌آباد

شبان از راه‌اندازی اولین واحد کشت انگور زودرس و تجاری از نوع ترکمن در خلیل‌آباد خبر داد و گفت: 15 تا 20 درصد باغات این شهرستان با الگوگیری از کشت ترکمن در سال جاری به این نوع محصول اختصاص پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۶۷
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

محمود شبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اعلام این خبر اظهار داشت: یک واحد باغی در روستای ارغا از توابع این شهرستان، بحث کشت محصول انگور به روش زودرس با رقم ترکمن را راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه احتمال خسارت محصول در سرما و تگرگ در کشت گلخانه‌ای انگور در حد صفر است و برای تولیدکننده صرفه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: کشت گلخانه‌ای محصول انگور یاقوتی در سال گذشته با روش دیگری از کشت گلخانه‌ای یا پیش‌رس در شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه برای اولین بار در شهرستان خلیل‌آباد انگور رقم ترکمن در ۵۰۰ متر به‌صورت گلخانه‌ای توسط بخش خصوصی اجرایی شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم ۲۵ تا ۳۰ روز زودتر از برداشت انگور شهرستان، به بازار ارائه شود که به تواند به اقتصادی بودن بیشتر محصول کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد در سال جاری ۱۵ تا ۲۰ درصد از باغات این شهرستان با الگوگیری از کشت ترکمن به این محصول اختصاص پیدا کند و پیوند زده شود، اذعان کرد: رقم ترکم دارای صرفه اقتصادی و برند تجاری برای صادرات است که برای درآمدزایی بیشتر باغداران انگور باید کشت‌های جدید از جمله ترکمن را ترویج دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار