خبرهای داغ:

مثل شهید سلیمانی زیستن نیاز امروز انقلاب اسلامی/ترویج و تعمیق سیره شهدا

شاهرود_فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید مثل سلیمانی زیستن نیاز امروز انقلاب اسلامی است گفت: ذکر نام و یاد شهدای ما برای این است که جوانان ما بدانند نیاز هست سیره شهدا را ترویج و عمیق دهیم.
کد خبر: ۹۳۲۹۶۱۰
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
مثل شهید سلیمانی زیستن نیاز امروز انقلاب اسلامی/ترویج و تعمیق سیره شهدابه گزارش خبرنگار بسیج، حسین فضلی در مراسم بزرگداشت سردار محمد شعبانی در مسجد رسول اکرم (ص) شاهرود در سخنانی با اشاره به چهره ماندگار بودن سردار شعبانی اظهار کرد: سردار شعبانی مصداق عینی ایمان به خدا بود و در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزات با رژیم ستم شاهی حضور پرشور داشت و تخت تعقیب ساواک بود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه عمر در همراهی انقلاب کوتاهی نکرد و به ولایت و خداوند ایمان کامل داشت و مصداق کسانی بود که هجرت می‌کرد برای خدا و از همان روز اول انقلاب در کمیته‌های انقلاب حضور یافت و در تشکیل سپاه پاسداران در شهرستان نقش اساسی داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید مثل سلیمانی زیستن نیاز امروز انقلاب اسلامی است گفت: ذکر نام و یاد شهدای ما برای این است که جوانان ما بدانند اگر داعیه انقلاب و ولایت داریم نیاز هست سیره شهدا را ترویج و عمیق دهیم.

وی با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان شاهرود افزود: سردار محمد شعبانی بزرگان شهر را جمع کرد تا سپاه در همان اوایل فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸ سپاه شاهرود تشکیل شد و این سردار نقش اساسی داشت و در جنگ گنبد نیز سردار شعبانی نقش داشت.

فضلی با تاکید بر اینکه سردار شعبانی یک لحظه آرام و قرار نداشت و مسؤولیتی‌های متنوعی داشت و تا آخر عمر خسته نشد، ادامه داد: سردار شعبانی فرمانده سپاه شاهرود، دامغان، بندرانزلی، آمل، ارومیه و ایلام شد و غائله شهر هزار سنگر آمل را این شهید با حضور مردم آفرید.

وی اضافه کرد: سردار شعبانی فرمانده سپاه چهارم بعثت که فرمانده سپاه غرب کشور بود، شدند و در مرصاد حضور فعال و پررنگ داشت، و بعد به فرماندهی سپاه دهم نبی اکرم (ص) در جنوب شرق کشور حاضر شد، در زمانی فتنه گری وهابیت در استان سیستان و بلوچستان حضور یافت و بعد فرماندهی دافوس ناجا را برعهده گرفت و بعد جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منصوب شد.

وی تصریح کرد: فرماندهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان و جانشین دافوس سپاه و جانشین مجتمع آموزشی دانشگاه افسری امام حسین (ع) سپاه و معاونت عملیات قرارگاه ثارالله در اوج فتنه سال ۱۳۸۸ از دیگر مسؤولیت‌های این سردار بود.

فرمانده اسبق سپاه ناحیه شاهرود خاطر نشان کرد: سردار شعبانی در فتنه ۱۳۸۸ در کف میدان بود و هدایت می‌کرد و در آخر فرمانده پژوهشکده دفاعی امنیتی سپاه بود و بعد ترور ایشان رخ داد و عروج شهادت گونه این سردار رقم خورد و همه چیز را برای انقلاب و اسلام خواست و سرباز تمام قد برای ولایت فقیه بود.

وی با تاکید بر اینکه به برکت این مجاهدت هاست که امروز به مرز‌های رژیم صهیونسیتی رسیدیم افزود: این سردار در کنار ایمان و مهاجرت الی الله، مجاهد و مرد عمل بود و زندگی جهادی داشت و همزمان متفکر و پژوهشگر و سخنران بود و برای این نظام، تبیین و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی را انجام می‌داد.

فضلی با اشاره به اینکه سردار شعبانی یاری دهنده و پناه دهنده و بی آلایش و بی تکلف بود، گفت: نیاز امروز جامعه ما گره گشایی و برطرف کردن نیاز‌های جامعه است و کوتاهی کردن خیانت است و در ادامه جنایت است.

وی تصریح کرد: این سردار یاور دین خدا بود و اعتقاد به نصرت الهی داشت و ولایت مدار بود و خود را با شاخص رهبری انقلاب تنظیم کرده بود و دنبال ترویج گفتمان مقام معظم رهبری در جامعه بود و در این مسیر تلاش می‌کرد.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در تحقق اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سردار شعبانی مردمی و مردم‌دار بود و در کنار مردم بود و نسبت به مسائل شهرستان حساس و دغدغه‌مند بود و انسانی نترس و شجاع بود و پژوهشگر و مولف بود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر امام و انقلاب سربازی کنیم نمونه عینی آن سردار شعبانی است.

فضلی با اشاره به نحوه عروج شهادت گونه این سردار گفت: سردار شعبانی در چهارشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۸ بعد از خروج از محل کار در اتوبان شهید بابایی احساس به تعقیب خود را می‌کند و بررسی می‌کند و مسیر انحرافی می‌رود به سمت جاده لشکرک و دور برگردان می‌رسد و به عکس در لاین دیگر می‌رود و در این مسیر خودرو واژگون می‌شود و اورژانس می‌رسد و بیمارستان شهدای تجریش منتقل می‌شود و رسیدگی نمی‌شود و با لباس بیمارستان خارج و سوار خودرویی می‌شود و منزل می‌رود و روز بعد دکتر مراجعه و مشخص شد از ناحیه کتف شکستگی و سر ضربه خورده و برای ادامه درمان بیمارستان نمی‌رود تا اینکه اصرار می‌کنند خانواده که دوشنبه بعد بیمارستان بقیه الله می‌برند که مشخص می‌شود ضربه سر مشکل ایجاد شده و بعد کرونا می‌گیرند و در بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شود و متاسفانه بعد از این حادثه تصادف و ضربه سر و در آن واژگونی خودرو لب تاب و گوشی هوشمند دختر ایشان را اشتبا‌ها می‌برند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار