خبرهای داغ:

لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ در حرم مطهر حضرت معصومه (س)

آیین تحویل سال ۱۴۰۰ روز شنبه به صورت مجازی در شبستان امام (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۹۲۴۷
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیین تحویل سال ۱۴۰۰ روز شنبه به صورت مجازی در شبستان امام (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

این آیین معنوی و روحانی با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز، و با شعر خوانی یکی از شاعران آیینی و اجرای تواشیح توسط گروه جمع خوانی بین المللی میعاد ادامه پیدا کرد.

یکی از وعاظ مشهور در این آیین طی سخنانی با بیان اینکه در آستانه سال نو باید قدردان و شکر گزار نعمت‌هایی که خداوند ارزانی داده باشیم تصریح کرد: یکی از این نعمت‌های خدادادی نعمت امنیت است که متاسفانه برخی از کشور‌ها از آن محروم هستند و مردم به دلیل ناامنی موجود حتی امکان فرستادن فرزندان خود به دانشگاه و محل تحصیل را نیز ندارند.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد یادآورشد: بر خلاف ادعا‌های برخی رسانه‌های خارجی که سعی در بزرگ نمایی مشکلات کشور ما و کوچک نشان دادن مسائل و معضل‌های خودشان دارند، این طور نیست که ایران مشکلاتی داشته باشد و کشور‌های دیگر در رفاه و آسایش باشند.

او همچنین ویروس کرونا و درگیری همه کشور‌های جهان با این معضل را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: موضوع تعطیلی جهانگردی و مسافرت، خیلی از شرکت‌ها و افرادی که در شهر‌های زیارتی و توریستی جهان از این محل کسب درآمد می‌کردند را زمین گیر کرده‌است.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد گفت: اگر بلا همگانی شد یک مقداری سبک می‌شود چرا که همه دچار این وضعیت هستند از این رو زیاد گفتن بلا و گرفتاری و همچنین سیاه نمایی اوضاع و شرایط، کار خوبی نیست و آن بلا را ۲ چندان می‌کند باید راه حل پیدا کنیم و اگر راه حلی را نیافتیم خودمان را با شرایط وفق بدهیم.

حجت الاسلام فرحزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تقارن اعیاد شعبانیه با نوروز باستانی را باید به فال نیک بگیریم یادآور شد: ماه شعبانی تنها ماهی است که شهادت و وفات در آن نیست و همه ایام آن جشن و ولادت است.

او اضافه کرد: ماه شعبان شعبه‌های خیر و پر از رحمت و ضوان خداست و طبق روایتی از امام جعفر صادق (ع) افضل و بالاترین اعمال این ماه صدقه دادن برای رفع شر از خود و دیگران است.

آیین تحویل سال جدید در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به دلیل مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود برگزار و مردم و زائران حاضر در این مراسم دعای تحویل سال را زمزمه کردند.

در پایان این آیین که با نقاره زنی خادمان حرم بانوی کرامت در صحن امام رضا (ع) این مکان مقدس همراه بود، پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار