بسیج سازندگی درگز پیشرو در احیا و بهسازی قنوات

فرمانده سپاه درگز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت بسیج سازندگی شهرستان موفق به احیا ۵ رشته قنات با هزینه کرد اعتباری قریب به ۱ میلیارد ریال شده ایم که رضایتمندی مردمی بسیار خوبی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۰۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
رسول زیدانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ یکی از رسالت‌های ذاتی سپاه و بسیج را فعالیت در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی دانست و اظهار کرد: حوزه فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی، حوزه بسیار گسترده‌ای است که می‌توان گفت: در تمام شئون زندگی مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بحث احیای قنوات به عنوان یکی از سرفصل‌های کارکرد بسیج سازندگی عنوان کرد: بسیج سازندگی درگز از ابتدای سال تاکنون موفق شده تعداد ۵ رشته قنات که یا به کلی خشک شده بود و یا حجم آب خروجی آن‌ها به شدت افت کرده بود را احیا کرده و مردم و کشاورزان را از نعمت بی نظیر مایه حیات بهره‌مند سازد.

فرمانده سپاه درگز افزود: روستا‌های کاهو، ایلانجق، قلجق، ینگی قلعه و حسن آباد از جمله روستا‌هایی هستند که قنوات آن‌ها با هزینه کرد مبلغ قریب به ۱ میلیارد ریال توسط سپاه و همین مبلغ توسط مشارکت‌های مردمی و با طول مجموعا بیش از ۶ کیلومتر مورد احیا و بهسازی قرار گرفته است.

زیدانلو تشریح کرد: البته موضوع احیا و بهسازی قنات ها، با همکاری گروه‌های جهادی، مردم محلی و نظارت مستقیم جهاد کشاورزی به صورت کاملا فنی و تخصصی صورت گرفته و خوشبختانه رضایتمندی مردمی بسیار خوبی را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: شهرستان درگز دارای حدود ۱۰۰ رشته قنات است که به ادعای کارشناسان، حدود ۶۰ درصد آن‌ها نیاز به مرمت و بهسازی دارند. برای بهسازی این تعداد قنات اعتبار کلان مورد نیاز است، اما ورود بسیج به این حوزه و استفاده از ظرفیت و همراهی مردم سبب شده بتوانیم کار را با هزینه بسیار کمتر و سرعت بالاتر پیش ببریم.

فرمانده سپاه درگز در پایان خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا انتهای سال و برای سال‌های آینده، قنواتی که به هر دلیلی مورد تخریب قرار گرفته یا حجم خروجی آب آن‌ها کم شده است را بر اساس اولویت و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم مورد بهسازی قرار دهیم تا کشاورزان عزیز در این شرایط کم آبی دغدغه‌ای برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی نداشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار