خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفت و گو با «بسیج»:

روابط خارجی تنها از موضع انقلابی/ زیان مادی و معنوی محصول مذاکره با آمریکا

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه عزت ملی روابط خارجی و مرزبندی با دشمنان یکی از توصیه های اساسی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است گفت: مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۲۰۱۰۹
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا هاشمی، مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی پا به میدان نهاد، چارچوب‌ها را شکست و کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید و دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد که جهان میان دو قدرت مادی آن روز یعنی شرق و غرب ترسیم شده بود و کمتر کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را می‌برد.

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با زحمت‌ها، مجاهدت‌ها و تلاش‌های فرزندان این مرز و بوم به پیروزی رسید عنوان کرد: امروز با گذشت چهل و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از آن دو کانون دشمنی یعنی شوروی سابق که نابود شده و دیگری یعنی غرب و شیطان بزرگ یعنی آمریکا هم با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار می دهد دست‌وپنجه نرم می‌کند.

 حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: انقلاب اسلامی با حفظ و پای‌بندی به شعارهای دینی الهی فطری و انسانی خود همچنان به پیش می‌رود و در باب پیشرفت های برجسته و خیره‌کننده انقلاب اسلامی که برای همه ناظران بین‌المللی جذابیت دارد می‌توان به پیشرفت‌های علمی این کشور اشاره کرد.

وی به مظاهر قدرت جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی در طول 42 سال از پیروزی خودش به هزاران شرکت دانش بنیان، هزاران واحد دانشگاهی و در سراسر کشور به رشته‌هایی از قبیل چرخه سوخت هسته‌ای، نانو، صنعت دفاعی، پیشرفت‌های پزشکی و بخصوص اخیرا در دستیابی به واکسن ایرانی کرونا در دنیا درخشیده است.

مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی فقیه در استان، یکی از مهم‌ترین مظاهر قدرت جمهوری اسلامی ایران را ایستادگی در برابر قدرت‌های مادی و مستکبرین عالم دانست و گفت: این یک نماد پرابهت برای نظام جمهوری اسلامی است و همه انسان‌های آزادی‌خواه در هر جای عالم به نماد استقامت و این سمبل ایستادگی در برابر استکبار افتخار می‌کنند و از آن به عظمت و تجلیل یاد می‌کنند.

 

خط قرمز همه مسئولین و آحاد ملت باید حفظ نظام  باشد

وی اضافه کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی به تعبیررهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب  خون آورد صدها هزار انسان والا و فداکار ، استقلال و آزادی و در  جمله، نظام مردم سالاری دینی است.

هاشمی با تأکید بر اینکه اصل نظام اسلامی مهم ترین دستاورد این انقلاب است اظهار داشت: به فرموده امام خمینی ره، حفظ نظام از اوجب واجبات است. این دستاورد باید حفظ شود و نباید اجازه داد اختلاف سلیقه ها و احزاب سیاسی به تضعیف اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ختم شود و خط قرمز همه مسئولین و آحاد ملت باید حفظ نظام  باشد.

وی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که " دانش، آشکارترین وسیله ی عزّت و قدرت یک کشور است" یادآور شد: دنیای غرب به برکت دانش خود توانست برای خود ثروت، نفوذ و قدرت دویست ساله فراهم کند.

استاد علوم عقلی حوزه علمیه گفت: البته ما در فرهنگ دینی  و در جمهوری اسلامی از علم به دنبال  سؤ استفاده هایی که غرب می کند نیستیم اما معتقدیم در این عرصه باید شتابان به پیش رفت.

وی عنوان داشت: در همین تحولات اخیر و ماجرای واکسن کرونا می توان به وضوح مشاهده کرد که چطور پیشرفت های علمی در ساخت واکسن موجبات اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.

هاشمی با اشاربه به فرمایش رهبر انقلاب که " بحمدالله استعداد علم و تحقیق در ملّت ما از متوسّط جهان بالاتر است" گفت: رتبه شانزدهم در میان بیش از دویست کشور جهان، اینها همه نوید بخش آینده ای بسیار روشن است که باید با جهادی مستمر ادامه پیدا کند.

وی بیان داشت: جوانان این ملت با وجود تحریم های ظالمانه و عقب افتادگی های شرم آور دوران حکام نالایق قبل از انقلاب، پیشرفت های شگفت آوری داشته اند که البته باید این عقب افتادگی ها را با شتاب مضاعف با استعداد های برتر از جوانان این ملت  جبران کرد.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه مهم ترین مانع پیشرفت یاس و ناامیدی است خاطرنشان کرد: ملتی که به توانمندی ها و استعداد های خود بی توجه و غافل باشد و هیچ گونه اعتماد بنفس نداشته باشد و خودباخته باشد، هیچ گاه پیشرفت نخواهد کرد.

 

نگاه رهبری امید صادق و متّکی بر واقعیّت های عینی به آینده انقلاب است

وی اظهار داشت: امید و نگاه خوش بینانه به آینده که رهبر انقلاب به جوانان توصیه می فرمایند امیدی صادق و متّکی بر واقعیّت های عینی است.  نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی، جمعیّت جوان زیر ۴۰ ‌سال، ۳۶ میلیون نفر در سنین میانه‌ی ۱۵ و ۴۰ سالگی، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی، رتبه‌ی دوّم جهان در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی، انبوه جوانان با روحیه‌ی انقلابی از نقاط امیدبخش در جمهوری اسلامی است.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی گفت: عزت ملی روابط خارجی و مرزبندی با دشمنان یکی از توصیه های اساسی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این بیانیه خطاب به عموم ملت ایران بخصوص جوانان است، اما در این بخش مخاطب مستقیم رهبر انقلاب دولت است.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با دولتهای مستکبر با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد و در همه‌حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد.

 هاشمی تاکید کرد: دولتمردان باید در روابط خارجی حکیمانه، مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حلّ خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد غیر از کسانی که  در جهت تضعیف نظام ولایی تلاش می کنند و دشمنی های دشمنان با این انقلاب را نادیده می گیرند. هرکس دیگری از هر جناح و حزبی دوست انقلاب است و باید با او برادرانه و مهربانانه برخورد داشت.

 

مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرموده  سردار دلها حاج قاسم سلیمانی " تنها راه عاقبت بخیری رابطه قلبی با ولایت فقیه است" گفت:

به فرموده امام خمینی ره " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت تان آسیب نبیند".  با ولایت مداری دشمنان انقلاب را در تمام عرصه ها شکست خواهیم داد. ولایت مداری عملی نه فقط ولایت مداری در مقام لفظ و زبان.

وی خطاب به جوانان توصیه کرد تنها در صورت مرزبندی با دشمنان می توان زمینه ساز صدور انقلاب اسلامی و رشد و بالندگی آن را فراهم سازند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار