رئیس حوزه علمیه درگز:

فعالیت‌های انقلابی آیت‌الله مصباح مکتبی برای نسل جوان است

حجت الاسلام عیدی گفت: آیت‌الله مصباح یکی از کلیدی‌ترین روحانیون انقلابی جمهوری اسلامی ایران بود که فعالیت‌های ایشان مکتب و عقبه فکری برای خیل کثیری از جوانان و اندیشمندان و علاقه‌مندان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۳۱۶۲۹۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
حجت الاسلام حسین عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، یکی از نکات مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری برای کار در مسیر اسلام را مکتبی کار کردن دانست و اظهار کرد: در اوایل دهه ۳۰ که امام راحل تدریس خود را در کنار رفتار‌های اجتماعی و مبارزات سیاسی آغاز کردند به دنبال ایجاد مکتب بودند چرا که وقتی انسان مکتبی کار کند، امور خیلی راحت‌تر و بهتر پیش می‌رود.

وی افزود: امام خمینی (ره)، چون با دید مکتبی وارد مبارزات سیاسی و دینی شدند شاگردان خیلی زیادی داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به حاج آقا مجتبی تهرانی، شهید مطهری و آیت الله مصباح نام برد. همچنین مقام معظم رهبری برای سردار سلیمانی تعبیر مکتب سلیمانی را به کار بردند.

رئیس حوزه علمیه درگز گفت: هر یک از این شخصیت‌ها و شاگردان برجسته امام خمینی (ره) جزو علمای بزرگ اخلاق بودند و فعالیت آن‌ها یک مکتب و عقبه فکری برای خیل کثیری از جوانان و اندیشمندان و علاقه‌مندان ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام عیدی تاکید کرد: زندگی آیت‌الله مصباح در حالی به پایان رسید که یکی از کلیدی‌ترین روحانیون حکومت و جمهوری اسلامی ایران در دوره رهبری آیت الله خامنه‌ای بود. مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمود: اگر جوانان ما امثال بهشتی و مطهری را درک نکردند، به لطف خدا امثال آیت الله مصباح را درک کرده و از مکتب آن‌ها استفاده کردند.

وی تبیین کرد: جایگاه آیت الله مصباح به قدری رفیع است که با مرور پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال ایشان، با نکات عجیبی مواجه می‌شویم؛ وقتی رهبر یک جامعه اسلامی از فردی با تعابیر عالم ربانی، فقیه حکیم و مجاهد یاد کرده و ارتحال ایشان را خسارتی برای حوزه‌های علمیه و حوزه معارف می‌داند، یعنی ایشان یک عقبه فکری بسیار مهمی داشتند.

امام جمعه موقت درگز ابراز کرد: در کمتر پیامی از مقام معظم رهبری دیده شده که فردی را با عناوین متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویا در اظهار حق و پای با استقامت در مسیر انقلاب مورد خطاب قرار دهند. این تایید از سوی، ولی امر مسلمین نشان از قرار داشتن ایشان در مسیر صحیح انقلاب و دین است.

حجت الاسلام عیدی گفت: آیت الله مصباح در طول عمر با برکت خود حوزه علمیه‌ای دایر و همین تفکرات مکتبی را به شاگردانشان منتقل کردند. حضور ایشان در میدان‌های انقلابی و توفیق سلوک در طریق معرفت از جوانی تا آخر عمر از نکاتی است که همواره مورد تجلیل رهبری است.

وی با اشاره به عضویت آیت الله مصباح و آیت الله یزدی در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: رای آوردن و عضویت این دو عالم بزرگوار در مجلس خبرگان چیزی به جایگاه علمی آن‌ها اضافه نمی‌کرد، اما عدم حضور آن‌ها مایه خسران مجلس خبرگان می‌شد؛ این نشان از جایگاه خیلی مهم دینی، اجتماعی و مجاهدت‌های این بزرگواران در مسیر انقلاب و دین بود.

رئیس حوزه علمیه درگز تاکید کرد: آیت الله مصباح یزدی نظریه پردازی بود که ویژگی شاخص ایشان تبیین صریح ایدئولوژی واقعی حکومت و منویات رهبری بدون رودربایستی بود؛ ایشان در دفاع از نظام و انقلاب بر خلاف خیلی افراد تعارف و پنهان کاری نداشت و صراحتا اعتقادات خود را بیان می‌کرد.

حجت الاسلام عیدی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌شود با چند دقیقه مصاحبه و جلسه و گفت‌وگو به ابعاد شخصیتی یک فرد مکتبی دست پیدا کرد؛ متاسفانه علی رغم جایگاه رفیعی که ایشان داشتند مسائلی در مورد این عالم بزرگوار مطرح شد که کاملا دروغ است. وقتی ولایت به صورت تمام قد پشت سر کسی می‌ایستد و در وصف ایشان این چنین سخنانی را مطرح می‌کنند نشان از طریق حقی است که ایشان تا پایان عمر خود در آن قدم نهاد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار