مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

حرکت نظام و انقلاب اسلامی معنای قرآنی دارد

حجت الاسلام محمدحسین صغیرا گفت: آنها که دنباله رو غرب هستند نمی توانند جمهوریت و اسلامیت توامان را برتابند.
کد خبر: ۹۳۱۶۰۵۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با آغاز دهه مبارک فجر مراسم تکریم و معارفه فرماندهان بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام محمدحسین صغیرا مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و آغاز دهه مبارک فجر حرکت نظام و انقلاب اسلامی را در جهت یک معنای قرانی خواند و گفت: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چه خوش فرمودند که جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش و اینکه می بایست هم جمهوریت و هم اسلامیت باهم توامان باشند و در مسیر انقلاب اگر شعاری عمل نمی شود باید بدانجا بیشتر توجه نمود.

حجت الاسلام صغیرا افزود: آنها که دنباله رو غرب هستند نمی توانند جمهوریت و اسلامیت توامان را برتابند و لذا در تمامی ارگان ها و موسسات می بایست این موضوع لحاظ گردد تا حرکت انقلاب اسلامی با شتاب بیشتر به سمت پیشرفت و تعالی در جریان باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به بحث تکریم و معارفه گفت: امیدواریم دانشگاه چنانچه تا امروز در تلاش جهت همکاری و هماهنگی با تشکل ها بوده است از این به بعد نیز با همت بیشتر و نگاه همکاری و تعامل با تشکل ها به پیش برود.

صغیرا در ادامه افزود: اصل و اساس برای هر حرکتی انقلابی بودن است چنانچه مقام معظم رهبری بر این موضوع بسیار تاکید دارند  و در این جهت امیدواریم بسیج حرکتش با شتاب بیشتر و روبه جلو باشد چنانچه وقتی انتصابی به جا خواهد بود که خوبی ها حفظ و ارتقاء پیدا کند و نه اینکه فرد مسئول بیاید و از صفر شروع کند.

دکتر طهماسبیان مسئول حوزه فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این مراسم به ظرفیت عظیم بسیج و خدمات این تشکل اشاره کرد و گفت: بسیج که یادگار امام راحل عظیم الشان است دارای ظرفیتی وسیع و خدماتی گسترده بوده و هست چنانچه در ابتدای انقلاب نوپای اسلامی با حضور در جبهه های حق علیه باطل و سپس در مواضع و رخدادهای گوناگون حضور فعال و مثمر ثمر داشته و در شرایط فعلی هم می بینیم که پیشرو و همگام با جامعه پزشکی در مقابله با این ویروس منحوس پا بکار است و الحق بسیج دانشجویی دانشگاه تا کنون همه جا در صحنه بود و در این ایام در زمینه های کمک مومنانه، تولیدات پک بهداشتی و توزیع بین مردم، همکاری در بخش کرونا و مراکز حساس و... در صف اول قرار داشت و دارد و در کل این خدمات بسیج به دید کلی ثمره تفکر آن عبد صالح خداوند است.
در ادامه مرتضی کریمی فرمانده بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت ایام و یاد و خاطره شهدای عظیم الشان علی الخصوص سردار بزرگ اسلام سردار سلیمانی به برخی از شاخصه های مکتب حاج قاسم و منش این بزرگ سرباز و سردار اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه های سردار سلیمانی ولایتمداری ایشان بود که در موضع گیری های خود پیروی از خط ولایت  و حرکت در این مسیر به وضوح مشاهده میشود و در واکنش به موضع گیریهای افراد به میزان و تطابق داشتن مواضع با مواضع ولایت اهمیت می دادند.

کریمی دیگر شاخصه حاج قاسم را توجه ویژه به فکر و عمل دانست و گفت: یکی از مواردی که در مکتب شهید سلیمانی می بینیم توجه ویژه به فکر و عملی بود که حاصلی مقدس داشته باشد شبیه همین عمل پزشکان و پرستاران در این ایام که حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد.

کریمی در انتها توجه به خلاقیت  و نگاه خلاقانه را ویژگی دیگر شهید سلیمانی دانست و گفت: سردار سلیمانی در هر جا و با هر امکاناتی جوری عمل میکرد که فضا و مردم با انقلاب اسلایم یهمراه می شد و لذا در حرکت بسیج باید این موارد توجه کرد و بسیج دانشجویی برای ورود به دانشگاه ها باید می بایست به بحث مساله محوری توجه کند که در صورت شناخت مساله دانشگاه و رشته و دانشجو و... قطعا در حل آن بهتر عمل خواهد شد .

در انتها مسئولین سابق بسیج دانشجویی برادران و خواهران دانشگاه علوم پزشکی به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و مسئولین جدید طلب استعانت از خدای متعال در انجام وظیفه کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم از برادر محمد جواد احمدی فرمانده سابق بسیج دانشجویی دانشگاه و خواهر محدثه آستی مسئول واحد خواهران تقدیر و برادر محمد خدادادی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و همچنین خواهر فاطمه محمودیان به عنوان مسئول بسیج واحد خواهران دانشگاه معرفی گردیدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار