سرباز حافظ قرآن سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد؛

دوران سربازی؛ فرصتی برای حفظ قرآن کریم

سرباز حافظ قرآن سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: دوران سربازی فرصتی بسیار مناسب برای حفظ قرآن کریم است.
کد خبر: ۹۳۱۵۵۸۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حفظ و قرائت قرآن کریم به قدری حائز اهمیت است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری به اجرای این فریضه مهم و حیاتی تاکید شده است. سایر کشور‌های عربی مسلمان‌نشین از حافظان قرآن کریم به عنوان یکی از بُرنده‌ترین سلاح‌های تبلیغی در برابر اقدامات ضد اسلامی غربی‌ها استفاده می‌کنند.

امروزه به برکت خون شهدا و ظهور انقلاب اسلامی، در کشور ما زمینه‌ای بسیار مناسب برای پیوند مردم به کلام وحی ایجاد شده است. در این برهه از زمان که هجمه‌ها و خصومت‌های دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی به سوی کشور ما روانه است، دوستداران قرآن باید بکوشند تا با حفظ و قرائت قرآن تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

در این خصوص به گفت‌وگو با رضا گلشاهی سرباز وظیفه حوزه نمایندگی، ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) که یکی از حافظان  برجسته قرآن کریم در سطح بین المللی است، می‌پردازیم.

وی اظهار کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور ۱۲۰ کشور از سراسر دنیا برگزار شد که بنده در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی حائز رتبه شدم و در ماه آینده وارد مرحله نیمه نهایی خواهم شد و امیدوارم با عنایت خداوند متعال و دعای خیر مردم عزیز ایران با کسب مقام اول افتخاری برای کشورم به ارمغان بیاورم.

گلشاهی ادامه داد: مسابقات اوقاف معتبرترین مسابقات جهانی است که در هر کشوری برگزار می‌شود و از کل کشور یک نفر انتخاب و در سطح جهانی معرفی خواهد شد.

وی اشاره کرد: مسابقات مقدماتی و نیمه نهایی به دلیل وضعت کرونا بصورت مجازی برگزار شد بطوریکه از هر حافظ سه سوال یک صفحه‌ای توسط داور حسن حفظ پرسیده شد و از طریق نرم افزار اسکای متسابقین در سفارت ایران در آن کشور و با نظارت سفارت به اجرای برنامه می‌پردازند.

این حافظ برجسته کشورمان به کسب مقام اول در مسابقات نیرو‌های مسلح در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مسابقات تونس در سال ۹۴ و مسابقات کویت در سال ۹۱ رتبه سوم را کسب کردم.

وی در پایان نسبت به استفاده از دوران خدمت سربازی برای حفظ قرآن تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار