خبرهای داغ:
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دانشمندان هسته ای مولفه قدرت ملی/ اربعین حسینی وحدتی که حاج قاسم در جبهه فرهنگی ایجاد کرد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان گفت: نگاه دشمنان این است که ایران اسلامی با وجود سرمایه اندیشمندان هسته ای در موقعیتی فشار بر آنها بیاوریم می توانند از تحریم ها عبور کنند.
کد خبر: ۹۳۱۱۲۷۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان در مراسم رسانه‌ای بزرگداشت یوم الله ۱۹ دی ماه آخرین روز دهه بصیرت و تجدید میثاق با ولایت اظهار داشت: خداوند در مکتب اسلام اهل بیت را برای انسجام امت اسلامی، نجات از تفرقه‌ها و مایه عزت قرار داد و صدیقه طاهره آنجا که لازم است با بیان و اشک سیاسی و با غربت قبرش از ولایت دفاع می‌کند.

وی افزود: امسال دهه بصیرت همزمان با ایام فاطمیه و مناسبت‌هایی که رنگ و بوی دیگری به این دهه داده است. ۱۹ دی یادآور حضور مردم بصیر قم که آگاهانه با ایمان و تعهد به میدان آمدند و ۱۹ دی ۵۶ را رقم زدند و طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی شد.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان بیان داشت: ۱۹ دی ماه از آن جهت عظمت دارد که بعد از قیام مردم قم، در تبریز و شهر‌های دیگر نیز مردم قیام کردند و زمینه‌ای برای پیروزی انقلاب شد؛ و هر ساله یوم الله ۱۹ دی را مردم در محضر امامین انقلاب گرامی می‌دارند.

نوفرستی خاطرنشان کرد: ۹ دی ماه ۸۸ بعد از فتنه‌ای که ۸ ماه کشور دچار آسیب‌هایی شد و حداقل ۱۰ سال و به قول وزیر اطلاعات وقت اسنادی پیدا کردند که حداقل دشمنان داخلی و خارجی ۲۰ سال روی این جریان کار کرده بودند.

وی یادآور شد: در سال ۷۸ بعد از فتنه کوی دانشگاه که آشوبگران تا نزدیکی بیت امام آمدند مردم در مساجد انتظار کشیدند و با ابلاغ فرمان امام این فتنه با هوشیاری مردم جمع شد. بعد از آن طراحی کردند که چگونه می‌توانند مردم را در برابر ولایت قرار دهند.

نوفرستی ادامه داد: دشمنان با صراحت اعلام می‌کنند رهبری که مردم با او همراه هستند اقتدار دارد وقتی پیوند عمیق بین مردم با یکدیگر و بین مردم با ولایت باشد زمینه حکومت الهی فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: وقتی مردم به واسطه ایمان به یکدیگر پیوند می‌خورند مانند اتصال زیبا در کمک‌های مومنانه است از سال گذشته تا امروز آمار‌ها موجود است که چقدر مردم با وجود همه سختی‌ها باصفا به میدان آمدند.


قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان گفت:: رزمایش کمک‌های مومنانه پیوند عمیق بین مردم و پیوند بین مردم با نظام و رهبری را نشان میدهد و به رخ جهان می‌کشد که دشمن ببیند این پیوند عمیق را.

وی بیان داشت: از مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی حضور مردم و پیوند مردم با ولایت است. وقتی مردم مومن و صالح در میدان باشند زمینه حکومت الهی فراهم می‌شود بقای نظام به حضور مردم در صحنه است.

نوفرستی اظهار داشت: با فتنه‌ای که با مباحث سیاسی و امنیتی جمع شدنی نبود و حضور مردم را می‌طلبید که ۹ دی رقم خورد و در تاریخ ماندگار شد.

وی ادامه داد: آثار و برکات ۹ دی را از دید امنیتی نگاه کنیم در سال ۹۶ اغتشاشات و فتنه‌ها ۸ روز طول نکشید و در سال ۹۸ که اعلام کردند تابستان داغ در پیش است و ۲۲ بهمن را مردم نمی‌توانند جشن بگیرند شاهد حوادثی از فتنه و اغتشاشات در آن سال نبودیم که این‌ها حاصل بصیرت و ولایتمداری مردم است.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان گفت: سال گذشته صبحگاه ۱۳ دیماه از شهادت سردار سلیمانی مطلع شدیم یک صحنه سخت و تلخی رقم خورد و حادثه شهادت سردار رشید اسلام سردار بزرگ جبهه مقاومت و قهرمان ایران اسلامی بلکه قهرمان امت اسلامی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به همه مسلمین جهان تبریک و تسلیت عرض میکنم.

وی افزود: تبریک از آن جهت که اسلام چنین شخصیت‌هایی پرورش میدهد آموزه‌های این مکتب چه می‌کند و این افتخار است و جای تبریک دارد که انسانی از دل روستای قنات ملک کرمان با این مکتب بزرگ انقلاب اسلامی چقدر زیبا پرورش دیده است. کسی که عمل، اندیشه و اخلاص او تبدیل به مکتب سلیمانی می‌شود و جای اندیشه دارد ابعاد زندگی این شخصیت بزرگ.

نوفرستی با اشاره به خصوصیات سردار سلیمانی گفت: درجات در نیرو‌های مسلح نشان جایگاه فرمانده است و با این سطح درجات که سردار سلیمانی کسب کرده بود در اوج اخلاص، مردمی بودن و افتادگی را در زمان زلزله بم و دیگر میدان‌ها در وجودش دیدیم.


وی ادامه داد: حاج قاسم در نجات مسلمین در هرزگووین مظلوم چه کرد؟ امروز سن جوانان اقتضا نمی‌کند در آن دوران که سرو‌ها را به جان مسلمانان انداختند، اما همه دنیای غرب از آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال نابودی مسلمانان آن کشور بودند و در مقابل جمع محدودی از مسلمانان بودند که تنها نامی از اسلام داشتند. صهیونیست‌ها که مدعی بودند بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارند کسی جرات ندارد اقدامی علیه آن‌ها بکند حاج قاسم هیمنه آن‌ها را در غزه و فلسطین برهم شکست.

نوفرستی اظهار داشت: سردار سلیمانی با پایان دادن به داعش و وحدتی در جبهه مقاومت بوجود آورد نه تنها در جبهه نظامی بلکه در فرهنگی و در حرکت عظیم اربعین که هنر شهداست که این زمینه را فراهم کردند.

وی ادامه داد: سزاوار است که جهان در سوگ سردار دل‌ها می‌نالد و بیش از ۲۵ میلیون نفر با افتخار او را تشییع می‌کنند و در سالگرد او سوگواران از سراسر دنیا یادش را گرامی داشتند.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان گفت: از مولفه‌های قدرت ما پیشرفت هسته‌ای است ما در مباحث هسته‌ای رشد کردیم و میانگین سن و سال عزیزان علوم هسته‌ای ۳۶ سال است. جوانان اکثرا حافظ قرآن و با روحیه انقلابی در این عرصه فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تحمل ندارد پیشرفت هسته‌ای ایران را ببیند و دشمنان اعلام کردند که با جریان مذاکرات سعی کردیم این قدرت بازدارنده ایران را بدون شلیک حتی یک تیر فلج کنیم و این تعبیر را دشمنان داشتند.

نوفرستی تصریح کرد: متاسفانه هنوز عده‌ای نجات کشور را در ارتباط و مذاکرات با آمریکا می‌دانند. اگر تحریم‌ها بیشتر یا کمتر شود نگاه برخی دشمنان این است که ایران اسلامی با وجود سرمایه اندیشمندان هسته‌ای در موقعیتی فشار بر آن‌ها بیاوریم می‌توانند از تحریم‌ها عبور کنند.

وی بیان داشت: دشمن می‌داند دانشمندان و صاحبان اندیشه مولفه قدرت ملی ما هستند لذا ۴ دانشمند هسته‌ای ما را در زمان اوباما و شهید فخری زاده را در زمان انتقال قدرت جمهوری خواهان و دموکرات از ما می‌گیرند.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان عالم فرزانه، عمار ولایت، حکیم مجاهد و فقیه و سرمایه کشور بود. آنجا که باید با نسل جوان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را از نظر اندیشه‌های معرفتی و سیاسی رشد داد.

وی افزود:تشکیل موسسه حضرت امام که با دستور امام تولیت ایشان را قرار دادند و تربیت شاگردان در حوزه‌های مختلف در تاریخ اسلامی شناخت نحره‌های انحرافی را آیت الله مصباح در کارنامه داشتند.

وی ادامه داد: آنجا که در قرآن کریم آمده است میان مومنین در عهد و پیمان استوار می‌مانند یا به شهادت می‌رسند هنر آیت الله مصباح در طول ۴۰ سال انقلاب ثابت قدم به انقلاب و ولایت وفادار ماندند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها