خبرهای داغ:

۱۴ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی شاهرود اختصاص یافته است

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود گفت: ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۳۱۰۴۴۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
‍به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوطالب جلالی در کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری شهرستان اظهار کرد: تعهدات اشتغال هر دستگاه اجرایی در سامانه رصد مشخص کننده ضریبی از عملکرد سال گذشته هر دستگاه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود دستگاه‌هایی که تعهد و توان بیشتری دارند می‌توانند مسوولیت بیشتری بپذیرند.
وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در زمان باقی مانده تا پایان سال ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود در ایجاد فرصت‌های شغلی را مشخص کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود اظهار داشت: امسال ۲۴۱۳ تعهد در سامانه رصد برای شهرستان شاهرود ثبت شد که تاکنون بیش از تعهد ثبت شده یعنی ۲۴۲۹ اجرایی شده است.
جلالی با بیان اینکه مبلغ ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مشاغل خانگی اختصاص یافته است، افزود: در این بخش مقداری عقب افتادگی داریم که با طرح‌های جدیدی که به بانک‌های عامل ارسال شده این عقب افتادگی در یک ماه پیش رو جبران خواهد شد.
وی ابراز داشت: تاکنون ۶۵ درصد از تسهیلات اختصاص یافته جذب شده و ۳۵ درصد دیگر تا پایان سال جذب خواهد شد.
سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود از پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای موضوع اشتغال جامعه ایثارگران به استانداری خبر داد.
جلالی افزود: با همکاری اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی سند روستایی در خصوص مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و مزیت‌های هر روستا تهیه شده که با اجرایی شدن آن فرصت‌های شغلی خوبی برای جوانان روستا‌ها ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: این سند باید مورد مطالعه دقیق‌تر دستگاه‌های متولی قرار گیرد و بانک‌ها هم باید به این موضوع ورود پیدا کرده و بخشی از منابع خود را به آن تخصیص دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار