خبرهای داغ:
یادداشت/

فضای مجازی بهترین ظرفیت برای گسترش مکتب شهید سلیمانی

سردار سلیمانی نه تنها در حوزه نظامی و فرماندهی بلکه در اقتصاد، فرهنگ و رسانه نیز صاحب نظرات بود و فضای‌مجازی ظرفیت بسیار خوبی در جهت شناخت و شناساندن مکتب حاج قاسم است.
کد خبر: ۹۳۱۰۰۱۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یادداشت خانم مظفر کارشناس سواد رسانه سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی را در ادامه می خوانید...

بعد از شهادت حاج قاسم و بخاطر هیمنه‌ای که طرح و نقش و اثر گذاری سردار، در رسانه ها ایجاد شده طبق معمول عکس العمل رسانه های غربی ، بایکوت و خفقان  خبری برای عدم گسترش خبر شهادت سردار است و این مثل همیشه خلاف گفتمان آن‌ها در طرفداری از آزادی بیان است، بگونه ای که حتی از حذف تصاویر شهید عزیزمان در اینستاگرام هم فروگذار نکرده و تاب تحمل آن را ندارند.

برای ورود به شبکه های اجتماعی، اولین ومهمترین گام ، تسلط و شناخت کامل این فضاست و در مرحله بعد می‌توان با تولید و انتشار محتوای کوتاه و کم‌حجم در اینستاگرام، ساخت کلیپ و محتوای موشن و پادکست در پیامرسان‌ها اعم از داخلی و خارجی و یا در توییتر با هشتگ‌سازی و ترند آن، سیره اخلاقی، رفتاری، فرماندهی و وحدت آفرینی سردار را انتشار داد.

سردار سلیمانی نه تنها در حوزه نظامی و فرماندهی بلکه در اقتصاد، فرهنگ و رسانه نیز صاحب نظرات بود و فضای‌مجازی ظرفیت بسیار خوبی در جهت شناخت و شناساندن مکتب حاج قاسم است.

یکی از سیاست‌های امریکا در کشوهایی که مورد حمله نظامی قرار میدهد، اینست که فرهنگ خود را در آن کشوها نهادینه می‌کند، با انتخاب نخبه ها و بورسیه کردن در دانشگاه‌های مورد نظر خود، هم بظاهر حضور خود را دراین کشورها با هدف گسترش فرهنگ و امنیت، توجیه می‌کند و هم در دانشگاه‌های خود، با پرورش این نخبگان و برگرداندن به کشورشان، سرباز برای خود تربیت و استفاده می‌کند، چرا ما از این موقعیت ایجاد شده توسط سردار شهید سلیمانی استفاده نکنیم.

در جنگ رسانه ای، آنکه اولین روایت از واقعه را دارد، برنده است و دیگر روایت‌ها تحت الشعاع آن قرار میگیرد، باید از این فرصت استفاده و با ورود به حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ، نگاه مردم به اقتصاد، امنیت و... تبیین شود. چنانچه می بینیم که امروز دوگانه معیشت و اقتصاد به شدت مورد نظر قرار گرفته و عده ای سعی در پررنگ کردن بعد اقتصاد نسبت به امنیت دارند.

ما در منطقه خاورمیانه جمعیتی حدود 600 میلیون نفر داریم و این خود می‌تواند بازار مصرف خوبی برای فعالیت اقتصادی ایران و بالتبع شناسایی ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه و جهت دادن آن به نفع جبهه مقاومت باشد.

دشمنان به خوبی درک کرده اند که اگر در زمینه اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی هم وحدتی مثل  وحدت نظامی (آنچه حاج قاسم بین نیروهای مختلف مقاومت ایجاد کرد) در منطقه ایجاد شود، نخواهند توانست اهداف خود را پیاده سازند و به همین دلیل هرطور که بتوانند مانع ازاین خواهند شد.

 ساخت مستندهایی به زبان‌ و لهجه مردم منطقه (عربی، فارسی، ترک و ...) ، فیلمهای مشترک در مورد محور مقاومت، مستندهایی در مورد موقعیت ها و وحدت در جبهه مقاومت ،... راههایی برای گسترش فرهنگ و مکتب حاج قاسم هست.

کاری که مثل همیشه، رسانه های معاند، زودتر از ما دست بکار شده و با شناسایی و کار کارشناسی شده در جهت عدم موفقیت جبهه مقاومت ،کار میکند... تاکتیک و استراتژی جنگی حاج قاسم ، بهترین تاکتیک و برگرفته از سیره ائمه اطهار علیهم السلام در جنگ بود.

شهید سلیمانی توانست وحدت بین شیعه و سنی در منطقه برقرار کند، و با رفع شبهات و انجام خدمات اثرگذار، اعتماد لازم را برای جبهه مقاومت در بین عموم مردم، بدست آورد. شهید سلیمانی روستازاده‌ای بود که با وجود رسیدن به مقام و موقعیت سیاسی و نظامی و... هیچگاه به اشرافیت و اشرافی‌گری روی نیاورد. 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها