خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند:

حضور بیش از 30 هسته از خراسان جنوبی در جشنواره نجم

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند گفت: اختتامیه دومین جشنواره نجم که جشنواره نهضت جوانان مسئله محور است با بیش از 30 هسته در این جشنواره از استان ما بودند و تعدادی برگزیده هم داشتیم.
کد خبر: ۹۲۹۵۵۳۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جمعی از نمایندگان طلاب و دانشجویان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند به مناسبت دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه که امروز(یک شنبه) دیدار داشتند.

 زینب حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند در این دیدار اظهار داشت: حضرت امام در پی فرمان تشکیل بسیج دانشجویی از دانشجویان خواستار جهاد علمی و مبارزه خستگی‌ناپذیر در عرصه علم و عمل شدند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی بسیج دانشجویی تربیت دانشجوی تراز انقلاب هست و به اقتضای شرایط جامعه رویکرد بسیج دانشجویی نیز تغییر می کند باتوجه به شرایط کنونی ، رویکرد بسیج دانشجویی به سمت مسئله محوری رفته است و در بحث مسئله محوری دانشجویان درصدد هستند در حوزه تخصصی خودشان به حل مشکلات بپردازند و در کنار دانشجویان، معاونت‌های بسیج دانشجویی فعالیت می کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: در ابتدا دانشجویان در حوزه تخصصی خودشان با کمک معاونت فناوری و پژوهش در بحث علمی فعالیت می‌کنند و درصدد پیدا کردن مشکلات جامعه می روند و وقتی که مشکلات را پیدا کردند با کمک معاونت گفتمان سازی و مطالبه‌گری در پی حل مشکل هستند و در صورت پیدا کردن راهکارها اگر نیاز باشد به کمک معاونت عملیات جهادی به میدان می‌روند.

وی عنوان کرد: امروز هسته‌های زیادی در خصوص مسئله محوری تشکیل شدند و  اختتامیه دومین جشنواره نجم که جشنواره نهضت جوانان مسئله محور است امروز با سخنرانی دکتر قالیباف رئیس مجلس را داریم که در این جشنواره 2هزار هسته ی مسئله محور از دانشگاه های مختلف در حیطه‌های مختلف از هسته‌های بین‌الملل و هسته‌های استانی و کشوری شرکت کردند که بیش از 30 هسته در این جشنواره از استان ما بودند و تعدادی برگزیده هم داشتیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند افزود: بحث دیگر در مسئله محوری اینکه امروز ما شاهد فعالیت‌های دوستان در هسته‌های استان هستیم و  به عنوان مثال در انتخابات نتیجه پیگیری دوستان انتخاب اصلح شد. در زمینه مشکلات مردمی نیز دانشجویان درگیر حل مشکلات کشاورزان استان بوده‌اند و همچنین در حوزه تخصصی علوم انسانی نیز دوستان فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بحثی که بارها مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و تاکید مکرر داشتند؛ رشد معنویت و معرفت دانشجویان هست که در این حیطه، بسیج دانشجویی دو معاونت فرهنگ سازی و کادرسازی را دارد که بسیجی‌ها با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود در راستای رشد معرفت خودشان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها