خبرهای داغ:
امام جمعه قاین:

سن یا جنسیت در جهاد دفاعی مفهومی ندارد

امام جمعه شهرستان قاین گفت: جهاد ما همیشه دفاعی بوده است و جهاد تهاجمی است که مردانی جوان و با نشاط می خواهد اما جهاد دفاعی دیگر جوان و پیر، زن و مرد نمی شناسد و در این عرصه سن و سال و یا جنسیت مفهومی ندارد.
کد خبر: ۹۲۹۴۷۹۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز شنبه(یکم آذر) زنگ ایثار و مقاومت با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه بسیج سپاه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان قاین در مدرسه دخترانه امام حسین علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه قاین در این مراسم نامگذاری مدارس امام حسین(ع) را باعث برکت مدارس خواند و اظهار داشت: بایستی از اول انقلاب اینگونه مدارس راه اندازی می شد.

حجت الاسلام علی رحمانی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس عنوان داشت: خداوند در قرآن می فرمایند کسانی که جهاد می کنند در نزد خداوند برترند از افرادی که نشسته اند و نمی توانند قیام کنند.

 وی عنوان کرد: کسانی که نشسته اند کسانی نیستند که نسبت به جهاد و شهادت بی تفاوت باشند بلکه مراد از نشستگان کسانی اند که دلشان و زبانشان جهادگران را تحسین می کند مانند امام  که به دلیل کهولت سن، بیماری و یا هر نقصی نمی توانستند در جبهه و جنگ شرکت نمایند.

امام جمعه قاین گفت: جهاد ما همیشه دفاعی بوده است و جهاد تهاجمی است که مردانی جوان و با نشاط می خواهد اما جهاد دفاعی دیگر جوان و پیر، زن و مرد نمی شناسد و در این عرصه سن و سال و یا جنسیت مفهومی ندارد.

وی در پایان با اشاره به خاطرات بانوان از جنگ تصریح کرد: در خاطرات خانم دباغ می خوانیم که وی در جبهه و جنگ با مانتو آر پی جی بر دوش در مقابل بعثی ها ایستادگی کرد و زمانی که به محضر حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) شرف یاب شد حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) به نشان برتری چادر بر مانتو به وی چادری هدیه نمودند.

در پایان مراسم از فرهنگیان بسیجی به خاطر تلاشهای خالصانه شان در امر بسیج تقدیر به عمل آمد و همچنین دفتر واحد بسیج دانش آموزی این مدرسه افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها