در پی حادثه تروریستی دانشگاه کابل؛

ابراز همدردی با دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهرکرد

در پی حادثه تروریستی دانشگاه کابل افغانستان، مسئولین بسیج دانشجویی با حضور در جمع دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهرکرد با ایشان ابراز همدردی کردند.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۴۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ در پی حادثه تروریستی دانشگاه کابل افغانستان که منجر به شهادت تعدادی از دانشجویان این کشور شده است، به همت معاونت مطالبه گری ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری و حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد؛ مسئولین بسیج دانشجویی به همراه مسئولین دانشگاه شهرکرد و نهاد رهبری در این دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهرکرد با ایشان ابراز همدردی کردند.

در این دیدار و پس از ابراز تاسف و اعلام همدردی مسئولین با دانشجویان کشور دوست و همسایه، دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهرکرد با سپاسگذاری از ابراز همدردی مسئولین جمهوری اسلامی ایران با ایشان و تاثر درونی مردم ایران به بیان برخی نکات پرداختند.

یکی از دانشجویان با دلی پر از آه و ناله از عدم امنیت در کشور خود و نداشتن آرامش خانواده و هموطنان خود، گفت: ما روی همان صندلی دانشگاهی که هزاران نفر شهید شدند باز می نشینیم تا آنجا که بتوانیم امنیت را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

 وی ادامه داد کابل شهر زیبا و شهر مردمان برومند است، اما نمی گذارند که روی آرامش به خود بگیرد  و متاسفانه به ناچار مجبور شدیم علی رغم خلاف میل باطنی آمریکا را برای تامین امنیتمان داخل کنیم که نتیجه ای نگرفتیم و جمهوری اسلامی ایران از اول در کنار ما و مردم شریف افغانستان بوده و رابطه حسنه ای داشته که نیاز است جهت رفع مشکلات مخصوصا ایجاد امنیت در افغانستان و سراسر خاورمیانه تعامل و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود.

یکی دیگر از دانشجویان افغانستانی حاضر در دانشگاه شهرکرد نیز بیان داشت: خون های ریخته شده باعث اتحاد ما و ایجاد امید و منتهی به آبادانی کشورم می شود و خیلی زود است که این دردها  ما را از پای درآورد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه من افغانی هستم ولی به جمهوری اسلامی  ایران افتخار میکنم که علی رغم اینکه جامعه غرب با اون هیمنه و قدرتی که دارد ولی از این قدرت جمهوری اسلامی می ترسد  و امیدوارم با سیاست خود و نقش فوق العاده ای که برای افغانستان و منطقه دارد در تامین امنیت کشورم بیشتر کمک کند و همکاری نماید، که من مطمئنم که افغانستانی باثبات نتیجه این تعامل و همت خواهد بود.

در ادامه مسئولین دانشگاهی و بسیج دانشجویی استان به بیان مطالبی پرداختند از جمله اینکه؛ جامعه دانشجویی ایران و ملت ایران خود را در این مصیبت همدرد می بینند. ایران اسلامی جهت محکومیت این حمله تروریستی و نمایش مظلومیت جامعه افغانستان با تمام توان وارد شده و ادامه خواهد داد. بالا بردن بصیرت و دشمن شناسی لازمه همه ماست و اینکه بدانیم دشمن خیرخواهانه به دنبال رفع مشکلات ما نیست و اگر مشکلی را بدتر نکند بهتر نخواهد کرد.  لزوم اهمیت به علم و علم آموزی و اینکه توسعه کشورها در بالا رفتن و بالا بردن معرفت مردم آن کشور است.

در انتهای مراسم نیز هدایایی به رسم یادبود از طرف بسیج دانشجویی چهارمحال به دانشجویان افغانستانی دانشگاه شهرکرد اهدا گردید.

یادآوری می شود، که در روز 12 آبان 99 گروهی مسلح به دانشگاه کابل وارد شدند و آنجا را به خاک و خون کشیدند که بر اساس اخبار منتشر شده ده ها نفر شهید و زخمی شدند. بعد از این حادثه تروریستی بود که شهروندی که درحال جمع کردن تلفن همراه قربانیان حادثه بود به گوشی موبایلی برمی خورد که 142 تماس ازدست رفته داشته و زیر آن نیز پیامی از طرف پدر  نقش بسته بود که  "جان پدر کجاستی؟" . همین جمله بود که توسط کاربران فضای مجازی طوفان به پا کرد.

خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری نیز به نوبه خود این حادثه تروریستی را محکوم و نهایت  تاسف وهمدری  خود را با مردم شریف کشور دوست و همسایه افغانستان ابراز می دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار