فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان خبر داد:

پیگیری مسئولان برای بهسازی و مرمت کانال آب کشاورزی روستای چشمه سلیمان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: با بهسازی و مرمت کانال روستای چشمه سلیمان 480 هکتار اراضی این منطقه زیر کشت می رود.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۳۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ هشتمین نشست صمیمی و حضور میدانی مسئولین استانی و شهرستانی در روستای چشمه سلیمان از توابع منطقه عشایری دیناران با حضور فرماندار شهرستان اردل، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان، مدیرکل امور عشایر استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردل، مدیر امور عشایری شهرستان اردل، دهیار منطقه قراب و جمعی از معتمدین و متنفذین محلی برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان با اعلام این خبر گفت: این نشست به منظور دیدار چهره به چهره با مردم و عشایر و احصاء مشکلات آنان در مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها ) روستای چشمه سلیمان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی، هدف اصلی این نشست را تحقق شعار سال و کمک به رفع محرومیت ها و خدمت رسانی با شعار محوری "ده هزار شهید جامعه عشایری، ده هزار خدمت" عنوان کرد.

ایزدی تصریح کرد: در این جلسه عمده مشکل مطرح شده از طرف اهالی عدم آبرسانی صحیح و مکانیزه با توجه به کمبودهای بارش باران در سالهای اخیر بود، که بازدید محلی با حضور فرماندار محترم شهرستان، مدیر کل امور عشایر استان و شهرستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردل به صورت میدانی از بیش از 480 هکتار اراضی مرغوب منطقه بازدید به عمل آمد.

وی افزود: ضمن بازدید از کانال موجود که به صورت سنتی و خاکی بوده و بخش عمده ای از آب از مبدا تا رسیدن به زمینهای کشاورزی هدر رفت دارد، مصوبات و تفاهمات بین مسئولین استانی و مردم منطقه در خصوص بهسازی کانال صورت گرفت.

ایزدی، اختصاص 200 میلیون تومان برای مرمت و بهسازی کانال توسط مدیر کل امور عشایر استان، نقشه برداری و برآورد هزینه و تامین اعتبار توسط جهاد کشاورزی استان، تعهد اهالی محل برای تامین نیروی انسانی و استفاده از امکانات محلی و مشارکت با ادارات در خصوص بهسازی و مرمت کانال و قول فرماندار برای اهتمام ویژه به مناطق عشایری دیناران در برنامه های سال 1400 را از جمله این مصوبات عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با بهسازی و مرمت این کانال 480 هکتار اراضی این منطقه زیر کشت می رود و گامی به سوی تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و اقتصاد مقاومتی برداشته می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار