همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری؛

ارسال 600بسته معیشتی و لوازم التحریر به مناطق عشایری

همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری، رزمایش کمک مؤمنانه با ارسال 600بسته معیشتی و لوازم التحریر به مناطق عشایری استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۳۴۲۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری، آئین بزرگداشت روز روستا و عشایر در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در  استان و امام جمعه شهرکرد، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، جمعی از مدیران و معتمدین عشایری استان برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در  استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: رزمایش کمک مومنانه در مناطق عشایری استان حرکتی نورانی و خدمتی ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام افزود:سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان چهارمحال و بختیاری  یکی دیگر از عرصه‌های خدمت و کمک‌رسانی به مناطق محروم و نیازمندان بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه به تأسی از مقام معظم رهبری نسبت به محرومین و نیازمندان مسئولین، تأکید کرد: هرکس در هر مقام و مسئولیت و توان باید در این راه خدمت کند.

وی با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم و کم‌برخوردار، انقلاب اسلامی را برکت و نورانیت دانست که در دنیا صفِ مظلومین را مقابل مستکبرین ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا، از همکاری و مشارکت آحاد مردم و دستگاه ها و نهادها و خیران تقدیر کرد و گفت: رزمایش کمک مومنانه در مناطق عشایری حرکتی امیدآفرین می باشد.

سردار علی محمد اکبری، ارسال بسته های معیشتی و بهداشتی به مناطق محروم و حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا را مستمر دانست و افزود: با همکاری و مشارکت مردم تا زمان وجود آسیب های این ویروس، رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با همکاری نواحی و حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، خیرین، دفاتر ائمه جمعه و جماعات  ادامه خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات محرومیت زدایی و جمع آوری و توزیع کمک های مؤمنانه در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا ، اظهار کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری در پانزدهم مهرماه سال ۱۳۷۱ میزبان قدوم پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب بودند و این سفر جدا از برکات معنوی، دارای برکات مادی بسیار ارزشمندی بود که استان را در مسیر تحول و توسعه گسترده قرار داد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی افزود: رزمایش کمک مومنانه همزمان با سراسر استان چهارمحال و بختیاری در ناحیه مقاومت بسیج عشایری نیز در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر صفر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و در راستای استقبال از کنگره ملی ده هزار شهید عشایر با شعار "10 هزار شهید 10 هزار خدمت"، رزمایش کمک مومنانه در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری  آغاز شه است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این رزمایش با توزیع 300 بسته معیشتی و اهدای 300 بسته لوازم التحریر در کنار انجام اقدامات فرهنگی، محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی و بهداشتی و درمانی، گوشه ای از نیازهای عشایر عزیز در مناطق محروم و کمتر برخوردار را تأمین می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فضا سازی و دیوار نویسی در سطح روستاهای منطقه عشایری مشایخ با استفاده از بیانات حضرت آقا، برگزاری مسابقه دلنوشته دانش آموزان به مقام معظم رهبری و تقدیم هدیه به بهترین دلنوشته و ارسال آثار برتر به دفتر مقام معظم رهبری، شرکت فرماندهان واحدهای پیشگام دانش آموزی در دوره طرح ولایت به صورت مجازی، اجرای برنامه های قرآنی توسط گروه جهادی شهید خدادادی در مدرسه شبانه روزی قراب نیز از دیگر برنامه های اجرایی در این ایام می باشد.

ایزدی، از توزیع 8 سری لوازم خانگی با عنایت سردار فرماندهی محترم سپاه استان در بین محرومین عشایری خبر داد و گفت: همچنین با کمک نهادهای مردمی کمک هزینه خرید جهیزیه جهت 18 نفر از معسرین عشایر برای خرید لوازم ضروری نظیر یخچال، اجاق گاز، فرش و... نیز پرداخت می شود.

وی افتتاح پروژه های مسکن مددجویان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در منطقه میهه، سرکشی و دیدار با 15 خانواده محترم شهدای عشایر، ویزیت رایگان و توزیع دارو در منطقه صمصامی و دیناران را از جمله برنامه های ناحیه مقاومت بسیج عشایری به مناسبت بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان و ادامه نهضت کمک مؤمنانه در آستانه اربعین حسینی برشمرد.

ایزدی، افتتاح آبشخورهای یهسازی شده و چشمه آبشخور بهداشتی در منطقه عشایری دیناران با همکاری اداره کل امور عشایر استان؛ برگزاری مسابقات ورزشی بومی، محلی در بین پایگاههای مقاومت بسیج صمصامی، برگزاری اردوهای جهادی 10 روزه در صمصامی و 3 روزه در منطقه عشایری مشایخ و سردشت جهت ساخت مسکن محرومین، توزیع 500 دست لباس گرم زمستانه و 100 دست مانتو در منطقه عشایری دیناران توسط گروه جهادی شهید خدادادی و شباب الزهرا(سلام الله علیها) را از دیگر برنامه ها برای بزرگداشت روز روستاو عشایر برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار