فرمانده انتظامی تربت حیدریه عنوان کرد:

افزایش ۷ درصدی جرایم مالی و اقتصادی فضای مجازی در تربت حیدریه

سرهنگ علی اکبر کیانی با بیان اینکه مجموع جرایم فضای مجازی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته، افزود: این در حالی است که در این مدت جرایم مالی و اقتصادی این حوزه ۷ درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۹۲۸۶۷۷۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ علی اکبر کیانی، فرمانده انتظامی تربت حیدریه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اطهار داشت: در حوزه امنیت و سلامت همه باید تلاش کنند تا نقطه مطلوب فراهم شود و تنها وظیفه ناجا و یا کادر درمان نیست که امنیت و سلامت جامعه را تامین کنند، بلکه این یک وظیفه همگانی است و مشارکت همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم را می‌طلبد.
 
افزایش ۷ درصدی جرایم مالی و اقتصادی فضای مجازی در تربت حیدریه
 
وی بیان کرد: در تمام کشور‌های دنیا برای فضای مجازی به لحاظ شرایط سنی محدودیت قائل هستند و متاسفانه این فضا در کشور ما نامحدود است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد و باید بی تردید آن را بپذیریم همین موضوع است که گریبانگیر بسیاری از خانواده‌ها شده است.
 
کیانی یکی از مشکلات این فضا را اُفت شدید تحصیلی بسیاری از دانش آموزان عنوان کرد و افزود: ما نمی‌گوئیم نباید از این فضا استفاده شود، اما معتقدیم خانواده‌ها باید فضای مجازی را برای فرزندان خود همراه با محدودیت و کنترل مهیا کنند.
 
فرمانده انتظامی تربت حیدریه با بیان اینکه مجموع جرایم فضای مجازی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته، افزود: این در حالی است که در این مدت جرایم مالی و اقتصادی این حوزه ۷ درصد افزایش یافته است.
 
کاهش ۴۴ درصدی تصادفات منجر به فوت
 
کیانی تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری سال ۹۸ و ۹۹ را به ترتیب ۲۵ و ۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: هرچند کشته شدن ۱۲ نفر ناراحت کننده است، اما این کاهش بیانگر همکاری و تعامل رانندگان با پلیس و رعایت قوانین ترافیکی را می‌رساند، از طرفی شرایط خاص ویروس کرونا و کاهش تردد‌ها نیز در کاهش این آمار نقش بسزایی داشته است.
 
کشف ۲ تن انواع مواد مخدر در تربت حیدریه
 
فرمانده انتظامی تربت حیدریه از کشف ۲ تن انواع مخدر در هفت ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش داشته که حامل دو پیام مهم است، از یک سو عملکرد مناسب پلیس در مبارزه با قاچاقچیان را می‌رساند، اما مهمترین پیام آن افزایش مصرف مواد افیونی در جامعه است.
 
کیانی خاطر نشان کرد: نزاع‌های فردی در یکسال گذشته کاهش یافته، ضمن آنکه در این مدت هیچ فقره قتلی در شهرستان رخ نداده است.. افزایش ۱۱ درصدی سرقت‌های خُرد وی از افزایش ۱۱ درصدی سرقت‌های خرد در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و از مردم خواست نسبت به ایمن سازی منازل و مغازه‌ها و همچنین خودرو‌های شخصی خود حساسیت داشته باشند.
 
فرمانده انتظامی تربت حیدریه از راه اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این قرارگاه مصوب شده تا پرسنل ناجا در برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت در هر سطحی که قرار دارند در همان سطح با ان‌ها برخورد کنند.
 
رفع معضل حاشیه نشینی همت همه مسوولان را می‌طلبد
 
وی در خصوص معضل حاشیه نشینی در شهر تربت حیدریه اظهار داشت: دو شهر مشهد و تربت حیدریه به ترتیب با ۸۰۰ هزار و ۲۱ هزار حاشیه نشین بعنوان بزرگترین شهر‌های مهاجرت پذیر و حاشیه نشین خراسان رضوی محسوب می‌شوند و این حاشیه نشینی در طول یک شبانه روز شکل نگرفته بلکه سالیان متمادی است که در حال انجام است و هر سال بر تعداد و معضلات ان افزوده می‌شود.
 
کیانی گفت: حل معضل حاشیه نشینی فقط مرتبط با ناجا نیست بلکه با توجه به ابعاد مختلف حاشیه نشینی خیلی از دستگاه‌های اجرایی در حل این معضل می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.
 
وی از راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با مشارکت اداره بهزیستی و سایر مسوولان مبحث راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در حال انجام است که با جانمایی مکان و تجهیز آن امکان پذیرش و درمان ماهانه ۱۰۰ معتاد متجاهر نیز وجود دارد.
 
فرمانده انتظامی تربت حیدریه همچنین از افتتاح ساختمان کلانتری ۱۳″شهید چمران” در منطقه رباط بالا خبر داد و افزود: در حال رایزنی برای احداث کلانتری ویژه مسکن مهر نیز هستیم، ضمن انکه پلیس راهور در بخش بایگ و یک پایگاه انتظامی در محدوده روستا‌های ییلاقی حصار و رودمعجن نیز افتتاح شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار