خدمات گروه جهادی سردار سلیمانی در مناطق محروم تربت حیدریه

گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در مناطق محروم حاشیه شهر تربت‌حیدریه این شهرستان به ارائه خدمات دندان پزشکی به مردم نیازمند پرداختند.
کد خبر: ۹۲۸۴۳۳۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
  به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ خبرنگار ما با حضور در روستای سیوکی از توابع شهرستان تربت حیدریه و در فاصله ۱۵ کیلومتری این شهر به گفت وگو با مردم و تیم پزشکی پرداخت.
 
ابراز رضایت مردم از خدمات جهادی دندان پزشکی: یکی از ساکنان روستای سیوکی می‌افزاید: از همه کسانی که شرایط فراهم شدن حضور این پزشکان را در این روستا مهیا کرده اند قدردانی می‌کنیم. پیرزنی که دندان خود را کشیده است همین طور که از پله کلینیک سیار پایین می‌آید از پزشکان و بانیان این طرح تشکر می‌کند؛ و می‌گوید: چند روزی است دندانم بسیار درد می‌کرد و نیاز به کشیدن آن داشتم و دیگر خوردن مسکن دردم را دوا نمی‌کرد و بحمدالله اکنون از درد دندان راحت شدم. یکی دیگر از مراجعان می‌افزاید: خدا خیر دنیا و آخرت به این عزیزان بدهد که در ایام به این روستا آمدند و به مردم خدمت کردند.
 
دکتر محمدرضا صباغی دندان پزشک این طرح با اشاره خاطر نشان می‌کند: در این طرح بسیج ادارات و اداره اوقاف شهرستان، با مشارکت معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و همکاری بسیج جامعه پزشکی، به اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، برای ویزیت رایگان بیماران اقدام کردند.
 
وی ویزیت رایگان بیماران در مراکز شهری و روستای سیوکی را از دیگر برنامه‌های حوزه درمان در این هفته برشمرد و افزود: در مناطق حاشیه شهر مانند حیدر آباد، کوی چمران و مزار بی بی حسنیه ویزیت بیماران انجام شده است.
 
صباغی تصریح کرد: از ساعت ۹ صبح تاکنون حدود ۵۰ بیمار ویزیت شده اند که از این تعداد ۳۵ نفر برای کشیدن دندان، ترمیم سطحی و جرم گیری مراجعه کرده اند.
 
وی بیان کرد: ما به معرفی این اقدامات و همچنین فراهم کردن بستر اجرای آن نیاز داریم و ارزش مادی این برنامه‌ها قابل مقایسه با ارزش معنوی آن نیست و در عین حال مطمئن هستیم که در دیگرحوزه‌های فعالیت داوطلبانه نیز این مسیر ادامه می‌یابد.
 
صباغی که خود افتخار حضور در جنگ را داشته است، می‌افزاید: این کار‌های ما حتی قطره‌ای از مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به حساب نمی‌آید.
 
وی از حضور دکتر صادقیان، خانم ابراهیمی و خانم زید آبادی و دیگر همکارانش در اجرای این طرح تقدیر کرد و گفت: هزینه‌های نیروی انسانی در این طرح به صورت فی سبیل الله و بدون دریافت وجه است و هزینه مواد مصرفی را معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تامین کرده است.
 
مسئول کانون فرهنگی مسجد جامع روستای سیوکی در گفتگو با تقدیر از مسئولان قرارگاه جهادی سردار شهید سلیمانی و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از ادامه دار بودن حضور گروه‌های جهادی به مناطق محروم از جمله روستای سیوکی خبر داد.
 
محمد محمودی گفت: فعالیت‌های این چنینی مساجد برای نمازگزاران و مردم عزیز می‌تواند در حضور موثر‌تر آنان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد کمک کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار