هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری؛

تجلیل از سربازان در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس آئین تجلیل از سربازان وظیفه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۹۶۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان در آئین تجلیل از سربازان وظیفه این ناحیه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت:32 سال پیش با پذیرش قطعنامه 598 آتش جنگ رو به خاموشی گذاشت و دشمنان انقلاب اسلامی و حامیان صدام که آتش افروزان واقعی جنگ تحمیلی بودند به ذهنشان خطور نمی کرد که پس از سه دهه از پایان جنگ، ایستادگی و مقاومت هشت ساله ملت ایران در قالب فرهنگ دفاع مقدس تبدیل به منظومه غنی و ارزشمند شود که نسل های جوان و جنگ ندیده هم از آن الگو بگیرند.

سرهنگ پاسدار علی  بیژنی با بیان اینکه دفاع مقدس تحریف شدنی نیست، تاکید کرد: این جهاد عظیم محصول خون پاک جوانان شجاعی است که از جان و مال خود گذشته و برای دفاع از آرمان انقلاب و ارزشهای اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) دفاع نمودند و دفاع آنان برگرفته از قیام عاشورا و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

وی تصریح کرد: امروزه دفاع مقدس تبدیل به گنجینه ای پربها و بی نظیر از اسناد و منابع جنگ تحمیلی است که باید با بهره گیری از آن و انعکاس آنها به افکار عمومی به ویژه نسل جوان جلوی تحریف واقعیتها را گرفت.

بیژنی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در باره سربازان، گفت: در نظام اسلامی کار، کار خدایی است و سرباز، سرباز خداست و قوی است،کاری بکنید که خودتان هم ساخته بشوید، همانطور که سربازان صدر اسلام در عین حالی که سربازی می کردند وظایف صوریه اسلام را هم به تمام معنا به جا می آوردند.

وی همچنین با اشاره به نقش سربازان در کلام مقام معظم رهبری مدظله العالی، گفت: خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است، که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد، هم خانواده ها و هم آحاد جوانان باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند.

بیژنی افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی مجموعه های به کارگیری سربازان وظیفه باید مرکز تربیت و پرورش این جوانان عزیز باشد و بایستی از ظرفیت و استعداد سربازان در راستای اعتلای کشور بهره برد.

گفتنی است در این روز که به نام سرباز نیز نام گذاری شده است از سربازان نمونه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری تقدیر و در راستای رسیدگی به خانواده سربازان متاهل هدایای نقدی به ایشان اهدا شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار