خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه استان قم در گفت و گو با بسیج عنوان کرد

از معامله قرن تا برقراری روابط رسمی بین رژیم جعلی صهیونیستی و امارات متحده عربی

ساجدی گفت:اعلام برقراری روابط رسمی بین رژیم جعلی صهیونیستی و امارات متحده عربی، نتیجه پروژه‌ی آمریکایی طرح معامله قرن بوده و آغازی برای عادی سازی روابط اسرائیل با کشور‌های عربی منطقه ارزیابی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۹۳۲۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

مهدی  ساجدی مسئول سیاسی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری«بسیج» در قم گفت : دونالد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خبر از عادی سازی و برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی داده است که البته این موضوع در نتیجه روابط پنهانی امنیتی و اطلاعاتی میان دو طرف قابل پیش بینی بود.
 
وی افزود:در این راستا امارات متحده عربی پس از مصر و اردن سومین کشور جهان عرب است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است؛ و در حالی که طرفین این توافق را موجب پیشرفت منطقه و حاوی راه حل برای مسئله فلسطین می‌دانند، اما واقعیت ماجرا نشان دهنده خیانت به آرمان مردم فلسطین و جهان اسلام است.

ساجدی عنوان کرد:اعلام برقراری روابط رسمی بین رژیم جعلی صهیونیستی و امارات متحده عربی، نتیجه پروژه‌ی آمریکایی طرح معامله قرن بوده و آغازی برای عادی سازی روابط اسرائیل با کشور‌های عربی منطقه ارزیابی می‌شود، هرچند برخی ازکشور‌های منطقه راهبردی غرب آسیا روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی دارند، اما از ترس شکل گیری خیزش‌های اجتماعی مردمی این روابط را علنی نمی‌کنند.

مسئول سیاسی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) ادامه داد:روابط رژیم جعلی صهیونیستی و امارات به شکل غیررسمی سابقه‌ای طولانی دارد؛ افتتاح دفتر دیپلماتیک اسرائیل در ابوظبی در سال ۲۰۰۵ راه شرکت‌های اسرائیلی به داخل امارات را باز نمود و در سال ۲۰۱۴ یک خط هوایی ویژه بین امارات و اسرائیل بازگشایی شد و امارات با شرکت‌های صهیونیستی قرار داد‌های متعددی منعقد نمود و بنا براین امضای توافق عادی سازی روابط دو طرف، در واقع به منزله پرده برداری از مناسباتی است که طی سال‌های گذشته میان ابوظبی و تل آویو برقرار بوده و اینک حالت رسمی و علنی یافته است.

وی در ادامه گفت:بر اساس این توافق مقرر شده است در زمینه‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی، دیپلماتیک، تجاری، سرمایه گذاری، گردشگری، پرواز‌های مستقیم، مخابرات، فن آوری، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تأسیس سفارتخانه و سایر حوزه‌های منافع دوطرفه ،اقداماتی انجام شود.

ساجدی با اشاره به اهداف پشت پرده بازیگران اعلام رسمی روابط امارات و رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد:توافق امارات با اسرائیل برای عادی‌سازی روابط و دقیق‌تر بگوییم اعلام رسمی مناسبات دوجانبه، هیچ تغییری در هندسه جدید قدرتی که در سال‌های اخیر در منطقه شکل گرفته است ایجاد نخواهد کرد، اما با نگاه دقیق می‌توان گفت: امارات طعمه ترامپ برای انتخابات ۱۳ آبان ماه آمریکا شده است، چرا که انگیزه ترامپ از سازماندهی مناسبات امارات و اسرائیل در گام اول چیزی جز بهره‌برداری انتخاباتی نیست.
 
مسئول سیاسی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) افزود: ترامپ از طریق این اقدام خواسته است تا حمایت لابی صهیونیستی را در انتخابات پیش رو کسب نماید و با دلالی این طرح از یک سو قصد دارد آرای یهودیان آمریکا را که معمولا به دموکرات‌ها رای می‌دهند، به نفع خود مصادره نماید و از سوی دیگر برای تحکیم جایگاه متزلزل نتانیاهو که دچار بحران‌های متععد شده است؛ در ساختار قدرت اسرائیل کمک نماید. این اقدام امارات هدیه‌ای به ترامپ و نتانیاهو ارزیابی می‌شود.البته امارات نیز در صدد است تا خلا ناشی از آمریکای بدون ترامپ را با جایگزینی اسرائیل جبران کند. چرا که در دکترین امنیت ملی امارات که یک کشور فاقد عمق راهبردی است، اتکا به عناصر منطقه‌ای و بین‌المللی قدرت، یک عنصر مهم بازدارنده در دفع تهدیدات خارجی است.

وی اداممه داد:امارات و سایر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با تداوم و اجرای پروژه ایران هراسی آمریکا معتقدندکه با وارد شدن دولت جعلی اسرائیل در مناسبات امنیتی و نظامی و سیاسی امارات و سایر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، روسای جمهور آمریکا مانند ترامپ نمی‌توانند در خصوص تضمین امنیت بر اعراب فشار وارد نموده و باج خواهی نمایند. همچنین امارات معتقد است که مناسبات سیاسی و امنیتی با اسرائیل تا حدی این کشور را در برابر جمهوری اسلامی ایران تقویت خواهد کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ماحصل پروژه ایران هراسی آمریکا گفت: برخی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس عادی سازی روابط امارات متحده و رژیم صهیونیستی را در راستای امنیت و ثبات در منطقه می‌دانند، اما واقعیت آن است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مفهومی جزء بی ثباتی، جنگ افروزی، شکاف، فتنه و نا امنی در بر نخواهد داشت در واقع هر جای جهان که یک جنایت، جنگ افروزی و ویرانی، کشتار، ترور و انواع جلوه‌های غیر انسانی وجود دارد باید ردپای صهیونیسم بین الملل و رژیم صهیونیستی در آن جستجو کرد.

وی در ادامه گفت:اما واقعیت این است که امارات با اعلام روابط رسمی با رژیم صهیونیستی بیش از گذشته آسیب پذیر خواهد شد، زیرا حضور اسرائیل در این کشور ضمن آن که مخالفت شدید جمهوری اسلامی ایران را برمی انگیزد، بر حساسیت محورمقاومت نیز خواهد افزود و احتمال تشدید فعالیت عناصر این محور را علیه نیرو‌های اشغالگر خارجی در منطقه را تشدید خواهد کرد. شاهد مثال آن مخالفت گسترده کشور‌های اسلامی با این حماقت و اشتباه راهبردی امارات می‌باشد.

ساجدی افزود:نکته مهم دیگر آن است که با توجه به مخالفت مردم امارات با عادی سازی روابط با اسرائیل، شکاف میان حاکمان این کشور با ملت بیش از پیش نمایان خواهد شد؛ لذا می‌توان پیش بینی کرد که امارات پس از امضای توافق با اسرائیل، به رغم خوش بینی مقامات این کشور، شاهد مشکلات و دردسر‌های تازه‌ای خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد:نتانیاهو نیز به واسطه اعلام رسمی روابط خارجی با یک کشور عربی به دنبال تقویت جایگاه متزلزل داخلی و افزایش وزن سیاسی خود در مقابل رقبایش و بحرانی که در آن گرفتار شده است، می‌باشد.

مسئول سیاسی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) خاطرنشان کرد:ترامپ در این توافق نقش اساسی داشته و با این توافق اهداف ویژه‌ای را دنبال می‌کند، بنا به درخواست ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام شده در طرح «معامله قرن» (ترامپ با پیشنهاد الحاق حدود ۳۰ در صد از خاک کرانه باختری از جمله شهر بیت المقدس به اسرائیل، دولت غاصب را در موقعیت چانه زنی بالایی قرار داد، به طوری که برخی کشور‌های عربی مطالبه عقب نشینی از کرانه در ازای ایجاد رابطه را به توقف طرح الحاق در برابر برقراری ارتباط تقلیل دادند.) ترامپ را تعلیق نموده و تلاش‌های خود را بر توسعه روابط با سایر کشور‌ها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

ساجدی در جمع بندی سخنانش اظهار داشت:توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را می‌توان خطایی راهبردی، حماقتی تاریخی و خنجری زهرآگین در پیکر امت اسلامی توصیف نمود؛ توافق ننگین عادی‌سازی روابط بین امارات متحده عربی و دولت جعلی صهیونیستی که با طراحی و راهبری رژیم تروریستی آمریکا علنی شده است از بزرگترین خیانت‌های تاریخی ضد آرمان فلسطین و محور مقاومت به شمار می‌رود و این اقدام نه تنها منافع رژیم صهیونیستی را تامین نخواهد کرد بلکه با شکست راهبردی طرح‌ها آمریکایی- صهیونیستی (رویایی خاورمیانه جدید، معاومله قرن، تجزیه کشور‌های محور مقاومت و.) موجب تقویت روز افزون جبهه متشکل محور مقاومت در منطقع راهبردی غرب آسیا خواهد شد و این اقدام خائنانه که اهداف چندگانه‌ای از جمله مشروعیت بخشی به رژیم جعلی صهیونیستی، تضعیف جبهه مقاومت فلسطینی، فراموشی مسئله قدس و فلسطین و بسترسازی برای اجرای پروژه معامله قرن و خاورمیانه جدید و ایجاد شرایط برای همه‌گیر سازی رابطه جهان عرب با اشغالگران صهیونیست را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد:البته تجربه تاریخی نشان داده است کسانی که در پی سازش و عادی‌سازی رابطه با دولت نامشروع و غاصب صهیونیستی بوده‌اند در زمره منفورترین جنایتکاران و خیانت پیشه‌گان تاریخ قرار گرفته‌اند و آینده‌ای خطرناک را برای خود رقم خواهند زد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار