خبرهای داغ:

تلطیف فضای جامعه با استفاده از ظرفیت بسیج / محبت را رواج دهیم

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با ذکر این نکته که امروز در جامعه به دلیل فشار‌های اقتصادی که وجود دارد، نارضایتی زیاد شده است، بیان کرد: باید در جهت تلطیف فضای اجتماع گام برداریم تا این وضعیت سخت و تنش‌زا را به آرامش تبدیل کنیم که این کار را می‌توانیم با استفاده از ظرفیت بسیج انجام دهیم.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۵۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در دیدار با رئیس سازمان بسیج ادارات و كارمندان سپاه فجر استان بیان کرد: امروز می‌دانیم كه یكسری مشكلات در جامعه داریم، چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند كه دشمنان تحریف و سیاه‌نمایی می‌كنند، اما مشكلاتی هم داریم و باید در جهت رفع آن گام برداریم.

وی با تصریح اینكه امروز در جامعه به دلیل فشارهای اقتصادی كه وجود دارد، نارضایتی زیاد شده است و باید برای آن فكری كرد، اظهار کرد: باید در جهت تلطیف فضای اجتماع گام برداریم تا این وضعیت سخت و تنش‌زا را به آرامش تبدیل كنیم كه این كار را می‌توانیم با استفاده از ظرفیت بسیج انجام دهیم.

آیت‌الله دژكام با بیان اینكه امروز حتی در مسائل خانواده هم مشكل داریم، تصریح کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و تلاش كنیم تا آرامش به جامعه بازگردد. طی ماه‌های اخیر و به‌ منظور رفع بخشی از مشكلات مردم، رهبر معظم انقلاب بحث كمك‌های مؤمنانه را مطرح كردند كه بعد از آن حس همگرایی مردم نسبت به قبل بسیار تغییر كرد.
جامعه نیاز به محبت دارد

امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه جامعه نیاز به محبت و دوستی عملی دارد، بیان کرد: باید محبت كردن را به‌ عنوان یک سرفصل در جامعه خود رواج دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه باید در تمام فعالیت‌هایی که در ادارات انجام می‌شود، تعهد و تخصص را با یكدیگر جمع كنیم، اظهار کرد: در اوایل انقلاب جنگی میان تعهد و تخصص راه انداخته بودند و امروز با وجود نیروهای متخصص متعهد، نمی‌توانند به این جنگ دامن بزنند.

آیت‌الله دژكام همچنین با تأكید بر اینكه امروز در مقابل دشمنان اسلام چاره‌ای جز مقاومت نداریم، افزود: نهایت مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان، دستیابی به پیروزی است و این یك وعده الهی است. امروز در جبهه مقاومت از نظر نظامی تردیدی در برتری خود نداریم، انقلاب اسلامی، یك انقلاب فرهنگی اسلامی است؛ لذا در این انقلاب فقط توانمندی نظامی كافی نیست.

وی به تأیید رسمی رژیم صهیونیستی از سوی دولت امارات اشاره كرد و گفت: چند روز قبل مشاهده كردیم كه دولت امارات چگونه به سمت صهیونیست‌ها رفته که به دلیل ضعف در دیدگاه‌ها و اعتقادات است البته باید بدانیم كه ما هم هنوز توانایی‌های خود را به دنیا به طور کامل اثبات نكرده‌ایم.

آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت سازمان بسیج ادارات گفت: در سازمان بسیج ادارات باید با تک تک بسیجیان ارتباط برقرار شود و احساس مسئولیت آنان را بالاتر ببریم و قسمت‌هایی از ادارات كه در آن‌ها كار به‌درستی انجام نمی‌شود را شناسایی و مشكلات آن را رفع کنیم. باید انگیزه خدمت میان كارمندان بسیجی ایجاد شود.

وی از مسئولان سازمان بسیج ادارات استان خواست تا این كار را به‌عنوان یك پروژه به سرانجام برسانند زیرا اگر چنین شود، رضایت‌مندی مردم نیز افزایش پیدا می‌كند.
انتقاد از برخی قوانین دست و پاگیر مانع رونق تولید

آیت‌الله دژكام همچنین از وجود برخی قوانین دست و پاگیر انتقاد كرد و گفت:‌ در ایران برخی قوانین و مقررات از سال ۳۱ یا ۳۲ طوری برنامه‌ریزی شده است كه رونق تولید صورت نگیرد و چارچوب را به‌ گونه‌ای نوشتند كه مملكتی كه نفت دارد، سایر موارد و تولیدات را برای چه می‌خواهد، به‌ همین دلیل امروز می‌بینیم كه هر كار تولیدی به مشكل برخورد می‌كند.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه قریب ۷ سال پیش گفته شد كه نیاز به انقلاب اداری داریم، تصریح کرد: انقلاب اداری برای این است كه برای اخذ یك مجوز در ایران باید بیش از ۷۰ فعالیت انجام شود تا تنها یك مجوز صادر شود در صورتی كه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد می‌توان این مجوز را با ۲۰ یا ۲۵ فعالیت صادر كرد و هیچ مشكل قانونی هم نداشته باشد و در این صورت می‌توانیم افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

وی با بیان اینكه باید اصلاحات اداری را انجام دهیم، گفت: یك كارمند بسیجی در اداره باید در حد مدیر اداره سطح آگاهی داشته باشد و اصولاً بسیجی با آگاهی بسیجی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها