خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مساجد باید به محل رشد معنوی و فکری مردم تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مساجد باید برای خود یک دورنمایی داشته باشند و طبق آن پیش بروند، گفت: چنانچه مساجد به خوبی در حوزه جذب نوجوانان به سمت خود کار کنند، محصول نهایی آن انسان هایی معتقد و با ایمان خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۴۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به مناسبت روز جهانی مسجد در دیدار با دست اندرکاران امور مساجد خراسان جنوبی گفت: مسجد ناشناخته مانده است، زیرا آن‌هایی که در دین و وحی اولیاء مسجد بوده اند، به انزوا رفتند و برنامه‌های مسجد در دست اهل ضرار افتاده است.

وی ادامه داد: باید شکر خداوند متعال را بسیار به جای آورد، زیرا بر ما منت نهاد و این انقلاب را به پیروزی رساند و امروز انقلاب اسلامی ایران با تأییدات الهی به یک مرکز امید تبدیل شده است، اما موانع همچنان به قوت خودش باقی است.
 
آیت الله عبادی گفت: مساجد باید برای خود یک دورنمایی داشته باشند و طبق آن پیش بروند، چنانچه مساجد به خوبی در حوزه جذب نوجوانان به سمت خود کار کنند، محصول نهایی آن انسان‌هایی معتقد و با ایمان خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسجد این ظرفیت را دارد که وقتی انسان اولین قدم را در مسجد می‌گذارد، طهارت در اندیشه پیدا کند و اعتقاد صحیح، ایمان درست و مقام تسلیم و اسلام برای او حاصل شود.
 
امام جمعه بیرجند تاکید کرد: دور نمای مساجد باید طوری باشد که انسان را به بالاترین درجات علمی و معنوی برساند، صداقت، امانت، علم، آگاهی، بصیرت، اخلاص، خدمت و ایثار از ویژگی‌هایی است که فرد می‌تواند در مسجد به آن برسد.
 
وی افزود: مسئولان باید برای استفاده از ظرفیت مساجد برای حل امور مردم، طرح و برنامه ارائه کنند، مسجد باید از حالت ایستا و بی تفاوتی و تنها نمازخواندن خارج و به محلی پویا تبدیل شود.
 
آیت الله عبادی گفت: چنانچه متولیان مسجد «إِنْ أَوْلِیاؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ» باشند، مسجد رشد می‌کند، آنچه دین برای ما ترسیم کرده این است که انسان موجودی ناشناخته است، لذا باید برای چنین موجودی برنامه نامتناهی و کلاس نامتناهی نیز طرح ریزی شود.

وی عنوان کرد: خداوند متعال بر شما منت نهاده که مسئولیت خانه خود را بر شما داده است آن هم در زمانی که مساجد دیگر جهان از جمله مسجد الاقصی و مسجدالحرام در دست کسانی است که طرح و برنامه‌ی آن‌ها این است که برنامه‌های مسجد را خاموش کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار