خبرهای داغ:
نماینده سابق مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «بسیج»:

تأمین منافع ملی کشور با حمایت از کارگران/ جهش تولید با رونق بازار بورس محقق نمی شود

نماینده سابق مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، کارگر را نیروی انسانی اصلی هر کشور دانست و گفت: حمایت و حفظ کارگر و نیروی انسانی موجب حفظ منافع ملی و امنیت کشور می شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۶۰۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
محمدرضا امیرحسنخانی نماینده سابق مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی توجه و تحقق بخشی مطالبات کارگران در شرایط بیماری کرونا را ضروری دانست و گفت: کارگر نیروی انسانی اصلی هر کشور است و همه‌کشور‌ها به نیروی انسانی اهمیت زیادی می‌دهند.

وی بر لزوم نگه داشت کارگر در هر شرایطی تاکید کرد و گفت: اگر نیروی انسانی درست و با دانش کافی باشد کشور را می‌تواند نجات دهد.

نماینده سابق شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فشار آوردن بر کارگر و نیروی انسانی در هر شرایطی منطقی نیست و کشور زیان می‌بیند؛ فشار بر قشر کارگر خلاف مصالح کشور، امنیت ملی و منافع ملی کشور است.

امیرحسنخانی با بیان اینکه کارگر و نیروی انسانی را باید حفظ کنیم، افزود: البته برخی مدیران کارخانه‌ها و کارفرمایان در اثر مسائل مختلف از قبیل؛ تحریم و بیماری کرونا دچار مشکل شدند و این موارد اثرات مخربی بر تمام بخش‌های کشور داشته است، اما با وجود این شرایط برخی مدیران واحدهای تولیدی که تمکن مالی دارند با حمایت از کارگران به عبور از این بحران‌ها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد من بر این است که لازم است یک پویش حمایت از کارگران در این شرایط راه بیفتد و با کمک کارفرما‌ها و مدیران واحد‌های تولیدی بتوان مشکلات قشر کارگری را حل کرد.
 
امیرحسنخانی با بیان اینکه متاسفانه برخی مشکلات قشر کارگری مربوط به شرکت‌های دولتی است نه خصوصی، افزود: لازم است این شرکت‌ها به تامین منافع دولتی و ملی کشور متعهد باشند چراکه حفظ نیروی انسانی یک امر عقلانی و منطقی است که در هر شرایطی از جمله بیماری کرونا بایستی انجام شود و صد در صد ضرورت دارد.

نماینده سابق شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر جا کارگر آسیب ببیند منافع ملی کشور آسیب خواهد دید، گفت: دولت و نهاد‌های مربوطه بایستی با ارائه راهکار‌های لازم به بهبود اوضاع و معیشت مردم کمک کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های خیرین، بنیاد مستضعفین، آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا، تاکید کرد: تنها حمایت‌های این نهاد‌ها کافی نیست باید دولت، ملت و همه ما به کارگران و اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کنیم تا مشکلات آن‌ها حل شود.

امیرحسنخانی تصریح کرد: در سال جهش تولید باید تلاش همه کشور تولید و رونق آن باشد؛ نمی‌شود بازار بورس راه بیفتد و عده‌ای سود ببرند بعد بگوئیم تولید جهش گرفته و یک گوشه اقتصاد را تقویت کنیم و گوشه‌های دیگر عقب بماند.

نماینده سابق مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به تولید توجه نشود وضعیت کشور همینگونه خواهد بود و تا زمانیکه شرایط تولید را آسان نکنیم و سخت گیری‌های این راه را بر نداریم تولید رونق نمی گیرد و مشکلات این حوزه حل نمی‌شود.

امیرحسنخانی با اشاره به مشکلات واحد‌های تولیدی نوپا در اخذ مجوز، گفت: امروز بیشترین دغدغه ما این است که چرا به تولید توجه نمی‌شود لذا امروز دولت نباید تنها شعار تولید بدهد بلکه باید به تولید کمک کنیم تا راه بیفتد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار