معرفی شهدا بالاترین اهرم معنوی و فرهنگی است

مسئول کمیته رسانه، فضای مجازی و روابط عمومی کنگره شهدای ترشیز در بردسکن اظهار کرد: شناساندن شهید و‌ ایثار شهید بالاترین اهرم معنوی و فرهنگی است.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۴۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
سید مجید هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند؛ از جمله بلایا و شدائد فقر است، از فقر بدتر مریضی بدن است و از مریضی بدن بدتر مریضی روح و روان است.
 
وی اظهارداشت: درمان امراض روح و روان نیازمند کار معنوی است و شناساندن شهید و‌ ایثار شهید بالاترین اهرم معنوی و فرهنگی است.
 
وی گفت: مسئولان فرهنگی باید برای مقابله با دشمنان برنامه‌ریزی کنند ضمن اینکه شهدا بهترین الگو برای جوانانمان هستند که جان خود را در راه دفاع از فرهنگ ایرانی-اسلامی فدا کردند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان فرهنگ و عقاید ما را نشانه گرفته‌اند چراکه دشمن نقطه قوت هر ملتی را مورد هجمه قرار می‌دهد، تصریح کرد: هم‌اکنون دشمنان برای از بین بردن فرهنگ ایرانی-اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند و در تلاش هستند که در دراز مدت داشته‌های فرهنگی ما را از طریق ماهواره‌ها و برخی سایت‌های اینترنتی که بیشترین مخاطبان آن‌ها را جوانان تشکیل داده‌اند، نابود سازند.
 
وی افزود: جوانان ما باید بدانند که شهدای ما جوانان دیروز این مرز و بوم بودند که جان خود را در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی از دست دادند.
 
وی شهدا را الگویی برتر برای نسل جوان دانست و گفت: بهترین الگویی که می‌تواند در برابر شبهه‌ها و تخریب‌های فرهنگی دشمن برای جوانان و نوجوانان به کار برد شهدا هستند.
 
هاشمی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان کشور نیازمند معرفی افرادی به عنوان الگو‌های مناسب هستند گفت: فرهنگ، اخلاق و منش شهدا بهترین الگو برای نسل‌های آینده می‌تواند باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا، آشنا کردن نسل جدید انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: باید شهدا، الگوی فرزندان ما قرار بگیرند چرا که دشمن سعی دارد فرزندان ما را به دنبال قهرمانان کاذب و الگو‌های غلط منحرف کند.
 
مسئول کمیته روابط عمومی و فضای مجازی کنگره ۱۲۱۴ شهید ترشیز در بردسکن، وظیفه اصلی این کمیته را ایجاد ساختار‌های فرهنگی مربوط به شهدا منطقه معرفی کرد، تا با این شناخت الگو لازم به جوانان و نوجوانان معرفی گردد چراکه فرهنگ و الگویی بهتر از شهدا و فرهنگ شهادت برای این نسل نمی‌باشد.
 
وی اظهارداشت: کار فرهنگی زمان بر است و به روش دستوری و دیکته‌ای نمی‌شود آن را عملیاتی کرد.
 
هاشمی عنوان کرد: امروز هر کسی در خانواده خود باید متولی فرهنگ باشد و می‌طلبد بستر‌های لازم حوزه فرهنگ ابتدا در درون خانواده ایجاد گردد.
 
مسئول کمیته رسانه کنگره شهدای ترشیز در بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه عنوان کرد: وظیفه خطیر خود را باید با کمک اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام و با برگزاری کنگره باید بتوانیم ایثار و گذشت و فداکاری‌های شهدا را به نسل جوان جامعه بشناسانیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار