مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بینالود:

داشتن دغدغه نماز اول وقت، کفاره گناهان است

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بینالود اظهار کرد: داشتن دغدغه نماز اول وقت و ارتباط با پروردگار و مداومت در این کار سبب ریزش گناهان می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۲۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مراسم سوگواری سالروز شهادت امام محمدباقرعلیه السلام با سخنرانی حجت‌الاسلام خواجه قوچان، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بینالود در محل نمازخانه این ناحیه برگزار شد.

خواجه قوچان در ابتدا عنوان نمود: بنا به حدیث مشهور از امام باقر علیه السلام سه چیز کفاره گناهان یک مسلمان بوده و باعث نابودی آن می‌شود، اول وضو گرفتن با آب سرد، دوم همواره دغدغه و فکر و ذکر نماز اول وقت داشتن و سوم پیگیری و مداومت بر اینکه نماز‌های یومیه خود را به جماعت بخوانیم.

وی ادامه داد: در مورد اول که پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله نیز در همان اوایل ظهور اسلام تأکید نموده بودند که دائم الوضو بودن بخصوص وضوی با آب سرد بسیار مفید بوده و باعث ریزش گناهان می‌شود و امام باقرعلیه السلام نیز در دوران حیات خود به این مسئله طی احادیثی اشاره نموده بودند و حال امروزه بعد از حدود ۱۴ قرن از ظهور اسلام دانش ناقص بشری به این مهم دست یافته و طی بررسی‌هایی متوجه شده که وضو و شستشوی منظم با آب سرد باعث باز شدن منافذ پوستی، دفع بهتر مواد زاید از طریق پوست، شادابی و کاهش استرس در انسان می‌گردد؟!

وی تأکید نمود: در مورد دوم منظور امام معصوم(ع) این است که انسان تمام وجود و فکر و ذکرش نماز و ارتباط با پروردگار باشد و همواره بر نمازش مراقبت و مداومت نماید، همانند کسی که کار بسیار مهمی را در پیش رو دارد مثلا کنکور و چقدر سعی می‌کند خود را برای آن آماده کرده و مبادا از جلسه کنکور جا بماند، اینگونه دغدغه و اهمیت دادن به نمازباعث ریزش گناهان خواهد شد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بینالود تصریح کرد: در مورد سوم هم همانطور که مشخص است، برای اینکه انسان بتواند از این طریق باعث نابودی گناهان خود شود بایستی دغدغه و اهمیت دادن به نماز جماعت بطور مداوم و پیوسته داشته باشد و ایمان داشته باشد که کار دسته جمعی بیشتر مورد رضای الهی می‌باشد همانگونه که در قرآن آمده است تعاونو علی البرّ و التّقوی ... (مائده - ۲) (همواره) در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید...

خواجه قوچان در انتها به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام پرداخته و برای رفع بلایا و عزت بیش از پیش امّت اسلام دعا نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار