خبرهای داغ:
به مناسبت هفته عفاف و حجاب،

دیدار مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با امام جمعه شاهرود

به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود و جمعی از فعالان این عرصه با، امام جمعه شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۹۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
دیدار مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با امام جمعه شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، این دیدار با هدف ارائه گزارش از اقدامات انجام شده و مطالبه جهت هم افزایی بیشتر دستگاه‌ها در زمینه عفاف و حجاب انجام شد، علی اکبر عربعامری در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد منطقه گفت: تامین و توزیع به موقع فرآورده‌های نفتی، کنترل و کمیت، ارتقای سطح ایمنی در جایگاه‌های سوخت، تکریم مشتریان، زیبا سازی وفضا سازی محیط، اطلاع رسانی درجایگاه‌های سوخت، خدمات عمومی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و پوز‌های بانکی از جمله اقداماتی است که در راستای حقوق شهروندی و ارایه خدمات به مردم در جایگاه‌های عرضه سوخت مورد ارزیابی و برسی قرار می‌گیرد.
عربعامری با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب، به التزام بیشتر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی عفاف و حجاب در خصوص عملی شدن دستورالعمل و مصوبات در این رابطه اشاره کرد و افزود: نگاه هدفمند به مقوله عفاف و حجاب نتایج خوبی را برای جامعه به همراه خواهد داشت و می‌طلبد تا همه نسبت به عملی کردن دستورالعمل‌های این بخش، توجه جدی داشته باشند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این شرکت، بیان کرد: توجیه، ابلاغ و تبیین دستورالعمل‌ها و مصوبات ابلاغی، از موارد مهم در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بوده و ازهمه ارگان‌ها تقاضا داریم تا اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند، زیرا نتایج قابل قبولی از عملیاتی کردن آن عاید جامعه خواهد شد.
وی با تاکید به اینکه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب از اهمیت خاصی برخورداراست، تصریحکرد:سعی ما این بود تا در اجرا و تقسیم بندی برنامه‌های این هفته به گونه‌ای عمل شود که همه اقشار جامعه را دربرگرفته و در این زمینه از ظرفیت فضای مجازی به بهترین شکل ممکن بهره جوییم.
عربعامری با ذکر برنامه‌های این هفته، خاطرنشان کرد: فضاسازی و تبلیغات شهری، تولید محتوای فاخر در این خصوص و نشر در فضای مجازی و برنامه‌های فرهنگی هنری، از جمله برنامه‌های شاخص هفته عفاف و حجاب در این منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین امینی در ادامه این دیدار، با بیان اهمیت موضوع عفاف و حجاب به هم افزایی بیشتر دستگاه‌ها در این رابطه تاکید کرد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و رعایت دستور العمل هاو پروتکل‌های بهداشتی و نیز اهتمام ویژه شرکت ملی پخش از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مجاری عرضه سوخت ضمن تشکر وقدردانی از این منطقه کار و اجر آن‌ها را الهی وغیر قابل توصیف خواند.
وی در باب عفت و حجاب افزود: باید با بیان شیواو استدلال‌های عقلی و روانشناختی مباحث و گفتمان‌های مرتبط با حجاب را ترویج داده و متذکر شد، رسالت ما این است که روی استدلال عقلی حجاب کار کنیم، زیرا مردم تشنه دلایل حجاب هستند و در این رابطه باید در ابتدا روی ارتقاء فکر و اندیشه مردم کار کرد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با بیان اینکه اقنای فکری ضرورت جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: اگر شخصی الزام عقلی حجاب را به درستی نشناسد، زمانی که دستش را رها کردیم، به دنبال کار قبلی خواهد رفت؛ پس در این خصوص ضرورت اقنای فکری مشخص خواهد شد.
وی در پایان با بیان نکات معنوی در باب عفاف و حجاب، افزود: دل انسان باید عفت داشته باشد، زیرا این مقوله بازدارنده از گناه است؛ همانگونه که در علم اخلاق حیا درونی است و بازتابش به عنوان حجاب در ظاهر نمایان می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار