خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در گفت و گو با «بسیج»:

حجاب بزرگترین تابلوی فرهنگی، عقیدتی و نماد تقدس ماست

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: حجاب بزرگترین تابلوی فرهنگی، عقیدتی و نماد تقدس ماست که در معنای پاک زیستی و به دور از انظار آلوده، تشکیل خانواده سعادتمند، سلامت جامعه و عفت عمومی را به عنوان قدرت نرم سبب می شود.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۲۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

 زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: قیام مسجد گوهرشاد نقطه عطفی در تاریخ ایران است.

وی با اشاره به کشف حجاب توسط رضا خان در این روز، گفت: رضا خان خود مهره انگلیس و افرادی مثل علی اصغر حکمت بود که باعث ایجاد همچین جنایاتی شد، اما قیام علما و در رأس آنها آیت الله حسین قمی، آیت الله کاشانی قزوینی، آقازاده و حرکت هزاران فرد مومن و دینمدار پشت سر مرجعیت جلوی این اقدام قبیح را گرفت.

روستا ادامه داد: در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ آیه کریمه "حجاب " توسط دولت که صد البته جریان پشت پرده اش باید دیده شود، مورد هتاکی قرار گرفت اما جلوداری به موقع علما، اقتدای مردم به علما؛ که همه درس است در این روز اتفاق افتاد.

وی عنوان کرد: دولت رضا خان مردم را در خانه امن الهی (مسجد گوهرشاد) به گلوله می بندد، هزاران نفر را شهید می کند، جمعیت کثیری را زنده زنده و دسته جمعی درون گودال ها  می ریزد، علما تبعید می شوند که همه اینها کنایه از سرنوشت ساز بودن حجاب است که مستمسک انگلیس استعمار گر قرار گرفته بود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی تصریح کرد: ما در گرامیداشت حرکت افتخار آمیز علما و مردم جشن می گیریم و به پاسداری از کلام الهی در مورد حجاب و عفاف به خود می بالیم .

وی تاکید کرد: حجاب بزرگترین تابلوی فرهنگی، عقیدتی و نماد تقدس ماست که در معنای پاک زیستی و به دور از انظار آلوده تشکیل خانواده سعادتمند، سلامت جامعه و عفت عمومی به عنوان قدرت نرم را سبب می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی عنوان کرد: نمی شود پوشش عوض شود اما خانواده، سلامت روان فرزندان و جامعه امن و مستعد سرجایشان باقی بمانند لذا اهمیت حجاب در ایجاد رضایتمندی روانی، آزادی معنوی و ضرورت پرداختن به آن مشخص می شود.

روستا، وضعیت امروز حجاب را برآیند موضوع سازی غلط نهادهای حاکمیتی مربوط به حوزه زنان دانست و افزود: سیاسی کاری در برخورد با این تکریم و احترام الهی، حجاب را به دستاویزی برای رسیدن به اغراض سیاسی تنزل داده است.

 وی با اشاره به اینکه صلاحیت بیان نظر خالق از ادله دین شناس؛ را تنها متخصص و مرجع دارد و فهم شخصی را نباید به دین تحمیل کرد، گفت: عدم توجه به اسلام فقاهتی و عرفی سازی دین جریان نابخشودنی است که بعضی بانوان و خانواده های ما را به فهم غلط از دین وادار کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی عنوان کرد: در این میان نقش سازمان ها و دستگاه ها  مهم است که در مقایسه با کارنامه مردان گوهر شاد عملکردشان نیاز به باز بینی دارد.

 روستا اظهار داشت: برای مدیریت فضای مجازی چه کاری انجام شده است ؟ همه سنین در استفاده از همه بسته های اینترنتی و صفحات مجازی آزادند، در حالیکه متخصصین می گویند با ۲ گیگ اینترنت ۲۰۰ فیلم غیر اخلاقی می توان دید، بچه رها شده در فضای مجازی به کدام فرهنگ شبیه خواهد شد؟

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید بسته کاملی از نیاز های دختران و زنان در نظر گرفته شود، افزود: در این زمینه احداث پارک مجهز برای بانوان، ورزشگاه اختصاصی، پیست خاص دوچرخه سواری و مسائلی از این دست می تواند موثر باشد.

وی، بهترین شیوه دعوت به حجاب را در فرمایشات مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه امسال خطاب به دانشجویان دانست و افزود: خودسازی سپس دگرسازی، قاطعیت در برابر آنهایی که در مبانی ایجاد تردید می کنند از سفارش های عمومی سکان دار انقلاب است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه امسال در ارتباط تصوریشان با نمایندگان تشکل های دانشجویی در توصیه نهم خود ویژه به دختر خانم ها؛ به مسئله ی حجاب، فاصله گذاری بین زن و مرد که در اسلام وجود دارد و رعایت موازین شرعی در دانشگاه ها تاکید کردند.

روستا افزود: نکته مهم دیگر در ترویج عفاف مطابق با فرمایش حضرت آقا اینکه نباید بر یک روش اصرار داشت و فقط تذکر زبانی داد بلکه باید به روش های دیگر نیز توجه کرد و یا به عنوان فرد مقبول، وجیه و نخبه در جمع های متفاوت فعالیت کرد تا از نزدیک بانوی تراز انقلاب را ببینند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار