در گفتگو با خبرگزاری بسیج بیان شد؛

عفاف درونی منجر به حجاب می شود

یکی از کارشناسان مسائل دینی واعتقادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج پیرامون لزوم عفاف و حجاب در جامعه گفت: حجاب ثمره عفاف درونی است که تظاهر و نمود بیرونی یافته است و به نوع پوشش در ظهور اجتماعی افراد و در رویارویی با نامحرم گفته می شود.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۶۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛حجت الاسلام اکبر خرمی گفت: یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بعد فردی ، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است.

وی ادامه داد: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان ، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است، بعد ایجابی آن ، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است  و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.

حجت الاسلام خرمی افزود:اسلام حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده است و چالش ها ، زمینه ها و راهبردهای بسیار مهمی را برای شکوفایی ذهن نو اندیش افراد جامعه در این مورد تبیین نموده است.

کارشناس مسائل اعتقادی ادامه داد: زن با عنصر حجاب اسلامی ، نه تنها به تهذیب تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم می سازد ، بلکه باعث گسترش روز افزون امنیت اجتماعی و ایجاد زمینه ای برای رشد معنوی مردان می گردد؛ همچنان که خداوند متعال خطاب به پیامبر می فرماید:«به مردان مومن بگو تا چشمان خود را از نگاه ناروا بپوشانند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند ، که این بر پاگیزگی جسم وجان ایشان ، بهتر است».

ارسال نظرات
آخرین اخبار