پايبندي به قوانين رانندگي، نمادي از قانون گرايي است

فرمانده انتظامي استان در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک با تاكيد بر توجه عمومي به گسترش فرهنگ ترافيك گفت: پايبندي به قوانين رانندگي، نمادي از قانون گرايي در يك جامعه است.
کد خبر: ۹۲۵۲۸۳۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار "حسن مفخمي شهرستاني "در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک  كنش هاي انساني و رفتارهاي ترافيكي را از عوامل تاثيرگذار در ترافيك برشمرد و بيان داشت: اين نكته موضوعي است كه به مهارت‌های فردي، توانايي هاي ادراكي و شناختي راننده تاكيد داشته و بيان كننده ميزان تبعيت افراد جامعه از هنجارهاي ترافيكي است.

وي از رفتارهاي ترافيكي مثبت به عنوان عاملي در ايجاد و ترويج محيط ترافيكي ايمن ياد كرد و ادامه داد: ريشه پيچيدگي بحث ترافيك از صنعتي شدن جوامع نشات گرفته است به طوري كه ارتقاء استانداردهاي زندگي تقريبا به همان ميزان رشد شهرها باعث پيچيدگي امر ترافيك شده است.

اين مقام ارشد انتظامي در استان مركزي ادامه داد: رانندگي در كليه جوامع يك امر جمعي است و جمع گرايي به عنوان نمادي از قانون گرايي و توجه به نيازهاي اجتماعي كه بر نيازهاي فردي اولويت دارد، بايد مورد نظر شهروندان قرار گيرد و همچنين در عرصه هاي گسترش فرهنگ رانندگي، مورد توجه مسئولان و تصميم گيران قرار گيرد.

سردار مفخمي شهرستاني به نقش بانوان در ارتقاء فرهنگ ترافيك اشاره داشت و گفت: در كيفي سازي اخلاق شهروندي به عنوان اصولي كه سبب رعايت و تعالي حقوق فردي و اجتماعي و تكليف نسبت به ديگران مي شود، بانوان نقش مهم و تاثيرگذار در بنيان خانواده و جامعه داشته و سبب مشروعيت بخشي و توسعه وجاهت هاي رفتاري مورد تائيد در حوزه فرهنگ ترافيك مي شود.

وي در ادامه كاهش كشته شدگان سوانح رانندگي در استان مركزي را از بازتاب هاي مهم افزايش فرهنگ ترافيك در اين استان خواند و اظهار داشت: بي شك ايمني ترافيك يكي از اصول مسلم حمل و نقل شهري است كه بايد با گسترش فناوري هاي نوين، توجه و دقت نظر بيشتري بدان معطوف شود.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه حجم تردد وسايل نقليه، مشخصات هندسي راه ها، وضعيت و تعداد تقاطع ها، نوع كاربري اطراف جاده ها، فرهنگ رانندگي شهروندان، قوانين و مقررات موجود، نحوه فعاليت و نظارت پليس، تقويت ماموران پليس در مسيرهاي پرحادثه، نصب علائم هشدار دهنده، برطرف كردن نقص فني وسايل نقليه قبل از حركت، ايجاد نور كافي در جاده ها و گردنه هاي پرتردد، توسعه جاده هاي دو بانده، تجهيز پليس به فناوري هاي نوين، مديريت كنترل سرعت وسايل نقليه و توجه ويژه به موضوع آموزش را به عنوان متغيرهاي تاثيرگزار در ايمني ترافيك ياد كرد.

وي ورود به عرصه برنامه هاي پيشگيرانه از طريق رسانه را نيز در كاهش تصادفات تاثيرگذار و مهم دانست و گفت: استفاده از رسانه با رسالت فرهنگ سازي، مسئول سازي، مشاركت، مساعدت و همكاري در مديريت راهنمايي و رانندگي و كاهش تلفات رانندگي بايد بسيار برجسته توجه شود و در برنامه ريزي و ارائه پيوست هاي فرهنگي كاهش حوادث و تلفات سوانح رانندگي نمايان باشد.

سردار مفخمي شهرستاني در پايان با تقدير از نقش بانوان فرهنگ يار ترافيك در استان مركزي در ارتقاء فرهنگ عمومي در حوزه رانندگي خاطر نشان كرد:‌ لازم است با بهره گيري از تمامي سرمايه هاي اجتماعي، تدابير و فعاليت هاي منظم لازم براي بهبود فرهنگ ترافيك به كار بسته شود تا فرايند آموزش شهروندي بهبود يابد و اين مهم به عنوان يك رفتار غالب در كنش هاي شهروندي تجلي يابد.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار