خبرهای داغ:

اجرای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در شاهرود

کارشناس دفتر منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود گفت: «طرح ملی سه شنبه‌های تکریم» به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در شاهرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۰۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
اجرای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عظیم پناهی در خصوص دستورالعمل اجرایی «طرح ملی سه شنبه‌های تکریم» گفت: به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات خصوصاً خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با ایام دهه کرامت «طرح ملی سه شنبه‌های تکریم» را برای اجرا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز می‌شود.
وی افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این طرح همکاری دارند.
کارشناس دفتر منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود از روش اجرایی «طرح ملی سه شنبه‌های تکریم» اشاره نمود و تصریح کرد: این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد اجرا می‌شود.
پناهی از اهداف این طرح گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌باشد.
وی از دیگر اهداف «طرح ملی سه شنبه‌های تکریم» افزود: الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد است.
کارشناس دفتر منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود در پایان اظهار داشت: فاز اول طرح همزمان با ایام دهه کرامت در روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۴/۱۰ خواهد بود که از ستاد‌های استانی و کانون‌های فعال در این طرح تقدیر به عمل می‌آید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار