خبرهای داغ:

هیچ مذاکره‌ای با آمریکا امکان پذیر نیست/دستگاه های نظارتی نفوذی های اقتصادی را معرفی کنند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا امکان پذیر نیست به مشکلات اقتصادی و گرانی های افسار گسیخته اشاره کرد و گفت: دستگاه های نظارتی نفوذی های اقتصادی را به مردم معرفی کنند و مردم با نخریدن کالای گران جلوی سواستفاده را بگیرند.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۱۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با تاکید بر اینکه مسوولان نظارتی، نفوذی‌های اقتصادی را بدون تعارف معرفی کنند، چرا که هرکس در این حوزه به مردم ضربه بزند جنایتکار است، با انتقاد از گرانی‌های روز‌های گذشته در کشور اظهار کرد: ممکن است عواملی مانند افزایش تعرفه‌های بیمه و مالیات در ابتدای هر سال و یا شیوع کرونا در گرانی‌ها تأثیر داشته باشند که طبیعی و قابل تحمل است، اما اکنون گرانی‌های غیرمتعارف در جامعه حس می‌شود.
وی با بیان اینکه برای رویارویی با گرانی ناشی از تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن نیز می‌توان راهکار‌هایی پیدا کرد، افزود: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها که دیگر دست کرونا و آمریکا نیست اگر بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی هماهنگی نباشد، گرانی تقصیر سال نو و کرونا نیست.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه جوانان دیگر نمی‌توانند رنگ مسکن را ببینند، اضافه کرد: وقتی گرانی افسار گسیخته می‌شود، به نظارت‌های کارآمد و فعال و نه گزارش‌های بی مورد نیاز است، گاهی حس می‌کنیم عده‌ای نمی‌خواهند موضوع گرانی‌هایی که مردم را اذیت می‌کند، پیگیری شود.
امینی تأکید کرد: عده‌ای بی مسوولیت، بی حال و کم توجه هستند، انبار هزاران خودرو چه معنایی دارد؟ برخی وزارتخانه‌ها باید حساس‌تر باشند، حقوق کلان از بیت المال می‌گیریم و تکان نمی‌خوریم، مردم تا کجا تحمل کنند؟
وی با تأکید بر اینکه می‌توان بی نظارتی، بی کفایتی و ناهماهنگی را حل کرد، یادآور شد: هر یک از قوا در حوزه خود مشکلات را حل کنند، مسوولان کشور، استان و شهرستان نگذارید دیر شود.
امام جمعه شاهرود به وظایف مردم در برابر گران فروشی نیز اشاره کرد و گفت: مردم هم در این زمینه تکالیفی دارند، با محتکر‌ها و گران فروشی‌های نامتعارف همراهی نکنیم، مردم با نخریدن کالای گران، باید جلوی سوءاستفاده افرادی را که به منافع ملی ضربه می‌زنند بگیرند.
امینی افزود: اکنون کشور در یک دوره گذار و در یک جنگ تمام عیار ترکیبی قرار گرفته و امید است با هوشیاری و سرعت عمل مسوولان و دقت مردم از این دوره نیز به سلامت عبور کنیم.
وی همچنین به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره و ابراز کرد: از زمان کودتای ننگین سال ۱۳۳۲ تاکنون این کشور اعمال ضد حقوق بشری در برابر مردم ایران داشته و در تمام سال‌های گذشته فهرست بلندبالایی نیز از اعمال ظالمانه نسبت به دیگر کشور‌ها دارد.
امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای با آمریکا امکانپذیر نیست ادامه داد: برخی فکر می‌کنند حل مشکلات اقتصادی در گرو مذاکره با آمریکاست در حالی که از این مذاکره نسخه شفابخشی برای کشور حاصل نمی‌شود.
آیین نماز جمعه شاهرود با رعایت کامل نکات بهداشتی، همچون تب سنجی، توزیع ماسک و دستکش و رعایت فاصله مناسب برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار