خبرهای داغ:

جمعه بازار راهکار شکوفایی اقتصاد شهروندی/بازار‌های هفتگی پایداری اقتصاد شهری را تامین می‌کنند

سرپرست حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه بازار‌های هفتگی یکی از راهکار‌های شکوفایی اقتصاد شهری و نشاط شهروندی است، گفت: بازار‌های هفتگی به منظور بهینه سازی چرخه درآمد پایدار در شهر‌ها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۱۱۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
جمعه بازار راهکار شکوفایی اقتصاد شهروندی/بازار‌های هفتگی پایداری اقتصاد شهری را تامین می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج شاهرود، امیر عرب اسماعیلی با بیان اینکه حضور هدفمند و با نشاط شهروندان در یک روز تعطیل بیرون از خانه و ایجاد پیش زمینه‌های جنب و جوش مردمی و شور و طراوت حاصل از گشت دربازار‌های سنتی خود به تنهایی نمونه‌ای از یک اقتصاد مبتنی بر شادی است، افزود: اقتصاد شادی در دنیای امروز نه یک عنوان، بلکه واقعیتی مسلم و شناخته شده به شمار می‌رود به گونه‌ای که علاوه بر مولفه‌های توسعه اقتصادی، روحیه امید و پویایی را در همه ساز و کار‌های شهری با خود به یدک می‌کشد.
وی ضمن بیان این مطلب که نگاه اصولی به بازار‌های هفتگی، راهکار بهبود اشتغال را مشخص می‌کند، ابراز کرد: در طی بستر سازی برای ساماندهی، کاهش ترافیک در هسته مرکزی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، رفاه حال شهروندان برای تهیه مایحتاج عمومی مدیریت شهرداری شاهرود مکان جمعه بازار در مکان قبل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی راه اندازی شد.
سرپرست حوزه معاونت خدمات شهری شاهرود با اشاره به اینکه تقویت زیر ساخت‌های بازارچه محلی و جمعه بازار به عنوان حلقه اتصال مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان امری ضروری است، اظهار کرد: بدون شک بازار روز‌ها و بازار‌های هفتگی در جوامع شهری امروزی مشتریان خاص خود را دارند که در این راستا شهرداری شاهرود با توجه به تکریم حقوق شهروندی و رفاه حال فروشندگان و مشتریان مکان این بازارچه را با توجه به امکانات رفاهی، چون سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ اقتصاصی، فضای سبز و مبلمان پارکی در راستای استفاده شهروندان هنگام خرید، مسجد، حمل و نقل رایگان، آسفالت مناسب، خود پرداز، مکان بازی کودکان و... در اختیار فروشندگان و شهروندان قرار داده است.
عرب اسماعیلی در پایان با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و احترام به عموم شهروندان وظیفه اصلی ما است، عنوان داشت: شهرداری شاهرود با برنامه ریزی دقیق و منسجم، کمک به تامین معاش فروشندگان و ایجاد محیط امن و ایمن برای شهروندان را از اولویت‌های راه اندازی دوباره بازارچه دانست.
شایان ذکر است: بازار‌های هفتگی از عمده‌ترین روش‌های متحول کننده‌های توسعه شهری هستند که ازگذشته‌ها تاکنون به عنوان مراکزی برای انجام مبالات مورد توجه قرار داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار