خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی:

شهید چمران طلایه دار حضور در تمام عرصه های جهاد بود

مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: شهید چمران با وجود مدارج بالای علمی به عنوان سرباز اسلام در تمام عرصه های جهاد هر کجا به حضورش نیاز بود به عنوان طلایه دار حضور داشت.
کد خبر: ۹۲۵۰۱۷۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد مهدی دیانی مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید، اظهار داشت: شهید چمران از حیث علم و عمل بهترین اسوه برای همه اساتید به خصوص اساتید بسیجی هست که انشاءالله نام این بزرگ مرد بر تارک تاریخ بشریت خواهد درخشید.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشگاه ها افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: " در دانشگاه، پرورش انسان در تراز شهید چمران لازم است".

 مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: در زندگینامه شهید چمران می بینیم که با وجود تحصیل در غرب هیچگاه شیفته و مرعوب زرق و برق زندگی غرب نشد.

دیانی تصریح کرد: شهید چمران با اینکه یک نخبه علمی بود و می توانست در هر کشوری  در عرصه علمی فعالیت داشته باشد اما به عنوان یک سرباز نظام و اسلام هر جا که احساس کرد به او نیاز است در هر عرصه ای از جهاد ورود پیدا می کرد و در جبهه های مختلف حضور فراوان داشت.

مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه شهید چمران اهل علم و عملی بود که در عرصه سیاست حضور پیدا کرد، افزود: عرفان ایشان متاخذ از اهل بیت عصمت و طهارت بود که هر جا به وجود وی نیاز بود به عنوان طلایه دار حضور داشت.

وی ادامه داد: شهید چمران تمامی مسئولیت های مهم همچون نمایندگی مجلس، معاون وزیر کشور و عضویت شورای عالی دفاع را در کنار وظایف علمی خود در دانشگاه پذیرفت لذا اگر این بزرگ مرد در جهاد فی سبیل الله توفیق شهادت پیدا کرد به دلیل این بود که در جهاد با نفس پیروز شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی تصریح کرد: شجاع ترین افراد کسی است که بر هوای نفسش غلبه پیدا کند، لذا شهید چمران به معنای واقعی کلمه بر نفس خود غلبه پیدا کرد.

وی، به سخن امام خمینی (ره) در سال 60 بعد از شهادت دکتر چمران که فرمودند: "هنر آن است که بی هیاهوی سیاسی و خود نمایی شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند و نه هوا و این هنر مردان خداست" اشاره کرد و گفت: شهید چمران که از مردان خدا بود این هنر را داشت.

مسئول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به آیات، روایات و سفارشات متعدد بزرگان و معصومین بر غلبه بر هوای نفس، عنوان کرد: کسی که در جهاد نفس پیروز شود در جهاد دیگر نیز پیروز خواهد شد.

دیانی با بیان اینکه رمز موفقیت شهید چمران مبارزه با نفس بود، ادامه داد: اگر می خواهیم همچون شهید چمران به کوی دوست و حق برسیم قدم اول را باید بر نفس خود بگزاریم.

وی با اشاره به رسالت بسیج اساتید، گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل بسیج اساتید انجام امور تربیتی، معنوی و بصیرت افزایی در میان اساتید دانشگاه است، که با برگزاری جلسات بصیریتی در حوزه مسائل اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی در سطح دانشگاه ها انجام می شود.

مسئول بسیج اساتید استان، انجام کارهای علمی و پژوهشی را یکی دیگر از رسالت های بسیج اساتید دانست و افزود: تاکنون دو اندیشکده آب و گیاهان دارویی، زرشک و زعفران در استان راه اندازی شده و امیدواریم در سال آینده اندیشکده ای در حوزه مسائل فرهنگی در استان تشکیل شود.

دیانی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل بسیج اساتید حفظ، انسجام و تمرین حضور در میادین مورد نیاز انقلاب اسلامی است، گفت: بسیج اساتید استان در ایام بیماری کرونا، پویش جنش استادی خراسان جنوبی با هدف حمایت از کسب و کار های آسیب دیده راه اندازی کرد و همچنین اساتید استان در رزمایش کمک مومنانه مشارکت خوبی داشتند.

وی ادامه داد: بسیج اساتید استان در بحث انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انجام نخستین استارت آپ انتخاباتی با حضور جامعه دانشگاهی استان ضمن ارائه طرح های کشوری در آگاهی بخشی و انجام انتخاب اصلح به مردم کمک کرد.

دیانی با اشاره به آیین همبستگی جنبش استادی ایران با جنبش اجتماعی نفس در آمریکا در حمایت از مظلومان عالم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: "هر جای عالم مظلومی باشد ایران پشتیبان اوست". 

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نشست اساتید استان با نماینده مردم بیرجند و خوسف در مجلس شورای اسلامی، گفت: اساتید ضمن بیان نقطه نظراتشان در زمینه مشکلات دانشگاه ها، برای تشکیل کمیسیون تخصصی به عنوان بازوی فکری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند.

 وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال  1400، عنوان کرد: قطعا یکی از وظایف مهم اساتید بسیجی این است تا شاخص هایی که یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی باید داشته باشد، را بر اساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری با استفاده از ظرفیت مساجد و تریبون های آزاد برای مردم تبیین کنند.

دیانی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را یکی دیگر از رسالت های سازمان بسیج اساتید دانست و اظهار داشت: این بیانیه منشور تمدن اسلامی است چرا که نگاه رهبری به مسائل نگاه تمدنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها