خبرهای داغ:
در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری «بسیج» ازقم مطرح شد:

خدمت سربازی که سرنوشت ساز شد/جوان برتر جشنواره سرباز کشور از تغییر مسیر زندگی اش به سمت تولید عسل می گوید

آقای حسین بهاری از جوانان قمی و برترین‌های جشنواره جوان سرباز کشور است که پس از اعزام به خدمت مقدس سربازی با آموزش‌های ضمن خدمت در سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم در رشته پرورش زنبور عسل به این شغل علاقه‌مند گردیده و مسیر زندگی اش به سمت زنبورداری و تولید عسل تغییر جهت داده است.
کد خبر: ۹۲۴۹۴۱۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،نگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو های مسلح به دوران مقدس سربازی  به گونه ایست تا از این فرصت طلایی نسبت به آموزش فنی و حرفه ای سربازان استفاده شود تا با فراگیری این آموزش‌ها سربازان بتوانند پس از اتمام خدمت برای کارآفرینی و خوداشتغالی اقدام کنند.
 
این روزاها با افزایش تقاضای عسل و محصولات وابسته به آن ،زنبورداری و تولید عسل به یکی از مشاغل پر طرفدار و سود آور تبدیل شده است و این موضوع در استان قم نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
 
از  این رو سپاه پاسداران اقدام به برگزاری دوره های آموزش زنبورداری و تولید عسل نمووده است.
 
خدمت سربازی که سرنوشت ساز شد/جوان برتر جشنواره سرباز کشور از تغییر مسیر زندگی اش به سمت تولید عسل می گوید
 
در همین راستا خبرگزاری بسیج در این گفتار به سراغ آقای حسین بهاری از جوانان قمی و برترین‌های جشنواره جوان سرباز کشور رفته است که پس از اعزام به خدمت مقدس سربازی با شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت در سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم در رشته پرورش زنبور عسل به این شغل علاقه‌مند گردیده و مسیر زندگی اش به سمت زنبورداری و تولید عسل تغییر جهت داده است.
 
خدمت سربازی که سرنوشت ساز شد/جوان برتر جشنواره سرباز کشور از تغییر مسیر زندگی اش به سمت تولید عسل می گوید
 
از دوران قبل از خدمت سربازی بگویید:

بسم الله الرحمن الرحیم
من حسین بهاری هستم متولد سال ۱۳٧٢ در شهر مقدس قم با تحصیلات کارشناسی تکنولوژی نرم افزار که قبل از اعزام به خدمت مقدس سربازی در شرکت به اندام استان مشغول به کار بودم.

شروع خدمت شما چگونه بود؟

پس از اعزام به خدمت به عنوان تسهیلگر صندوق‌های قرض الحسنه مردم یاری سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابیطالب (علیه السلام) استان قم مشغول به خدمت مقدس شدم.


مسیر جدید شغلی در زندگی شما به چه صورت تعیین شد؟

طی دوران خدمت پس از آشنایی با بسیج مهندسین و شرکت در دوره‌های آموزشی، موفق به اخذ مدرک آموزشی زنبورداری شدم و با توجه به اینکه تعداد ١٠ کلنی داشتم نیاز بیشتری به یادگیری می‌دیدم و به همین جهت در دوره‌های آموزشی پرورش زنبور عسل جهاد کشاورزی شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک آن نیز شدم.

در طول این مسیر با جناب اقای جواد کهندانی که یکی از زنبور داران برتر استان هستند ارتباط برقرار کردم.

پس از تهیه تعداد ١٥ کلنی از اقای کهندانی و کمک‌های فراوان ایشان بعد از چند ماه توانستم کلنی‌های خود را به ٤٠ کلنی افزایش دهم.
 
خدمت سربازی که سرنوشت ساز شد/جوان برتر جشنواره سرباز کشور از تغییر مسیر زندگی اش به سمت تولید عسل می گوید

همچنین در دوره‌های آموزشی پرورش زنبور عسل که سپاه استان قم متولی برگزاری آن برای سربازان است شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک آن شدم.

نقش سپاه و خدمت در این نهاد چقد تاثیرگذار بود؟

در حال حاضر به یاری خداوند متعال که شغل خود را به پرورش زنبور عسل و فروش عسل طبیعی تغییر دادم؛ از ان راضی هستم و از تمامی کسانی که بنده را در این مسیر کمک کردند، به ویژه سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) بسیار بسیار ممنونم، چرا که خدمت در سپاه قم اغاز یک زندگی جدید را برایم رقم زد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار